#1 Skrevet September 20, 2009 Ser at fordekkene mine er litt feilslitte,er ikke feil lufttrykk på dekkene,for det har jeg sjekka litt regelmessig. Bilen var på eu-kontroll i mai,og da ble opphengskula og diverse stag skifta i forstillinga.Kan ikke skjønne at noe skal være feil da?,Har etter egen erfaring og hørt fra andre at audi har svake forstillinger på bilene,men det får da være måte på?. Jeg tok ikke noe 4 hjulskontroll på bila etter opphengskulene ble skiftet,ettersom var litt short på penger akkurat der å da. Noen som har noen meninger på hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 20, 2009 Du har jo svaret på det selv da. Du tok ikke forstillingskontroll når du bytta opphengskuler og noe stag.. Få tatt det nå, så ordner det seg nok.. Sikker på at du har riktig dekktrykk a? Hvordan slitt er hjula? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 20, 2009 Ja jeg kjører med 19" felger med 235/35-19 profil og fikk vite av dekkforhandleren at jeg skulle kjøre med 3 bars trykk på felga. så jeg forholder meg til at de har rett,ettersom det er det de lever av. Men hva får de egentlig til og gjøre på en forstillingskontroll da?,de tar vell bare og tar noen målinger og og ser om alt er riktig i forstillinga?. Tok 4hjulskontroll på en audi a8 som jeg hadde en gang,og der fikk jeg bare med noen papirer og slikt. Er det noen justeringer de kan gjøre på en forstillingskontroll uten å skifte deler da?. Dekka er mest slitt på insiden av dekket på passasjersiden foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2009 På en forstillingskontroll så kontrollerer en bare alle vinklene på for/bakstilling. Men det blir som regel bare kalt en forstillingskontroll selv med justering av for/bakstilling. Og ja kan justere vinklene uten å montere nye deler. Syntes 3bar hørtes mye ut, men vil jo eventuelt slite dekket på midten og ikke på sidene med for mye trykk. Bare å følge med på slittasjen på dekkene og justere trykket litt vis du ser det blir mere slitt på midten. Mener å ha lest at 95% av alle biler kjører med feil trykk i dekkene da eier ikke følger opp med å sjekke/justere trykket i løpet av sesongen. Sikkert for lite spissing som gjør at dekket ditt slites på innsiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2009 Takk for ett bra svar ,er ikke noe slitt på midten dekket nei,men skal fortsette og følge med slitasjen på dekkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2009 (endret) Er bilen Senket mye? disse får veldig mye negativ camber foran ved senking over 60mm eg sliter 2 par fordekk pr sesong (15000km) på min. den er vel senket ca80mm og alle hjulvinklene ellers er fine. dekka blir slitt på innsida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...