#1 Skrevet September 20, 2009 Heisann, Var ute å kjørte med en kompis sin Golf 3 VR6 92', og plutselig sa det _POFF_, og alt kjølevannet rant ut. Fant en slange frempå motoren som var gått av, på et større plastrør som ser ut til å ligge på tvers fremme ca midt foran motoren. Noen som klarer å skjønne hva jeg mener? Midt på motoren halvveis ned, rett foran deg når du står midt foran. Noen som vet hvilket rør dette er? Hvor mye må skiftes for å få orden på det? Har møller slike deler? Og ikke minst, noen som har en kjapp guide på å demontere fronten på en Golf 3? Så er vi hvertfall litt lengre! Takker for all hjelp, Hans Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 20, 2009 demontere fronten kan jeg hjelpe med tar ca 15-20 min inkl radiator etc.. 1. Av med grill 2. Lyktene står skrudd med 4 skruer(et i hvert hjørne) og plugg ut stikka 3. Fangern sitter festet med plastpropper i hjulbuen, bolter under lyktene(du ser dem) samt bolter "under", dvs legg deg på bakken og kikk opp ved gitteret så ser du dem, er vel 5 bolter under der.. Så er det bare å skyve ut. 4. Koble fra radiator og stikkene, samt koble fra koblingen til lysa(står en rund sokkel under panserlåsen) og koble fra panserlåsen 5. 2 bolter på hver side av vangen som fangerbjelken er festet med, samt 2 bolter på hver siden av frontplata(festet på skjermen) 6 løft av hele frontplata. Da er det fritt spillerom for å komme til alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 20, 2009 Trenger ikke demontere front for og bytte det nei, vet hvilket rør du mener.. Det er kjent for og ryke på VR6. Får oppgradert rør som er bedre fra utlandet, men hvis du trenger det kjapt er det greit og kjøpe hos VW;) Demonter kjøleslanger på høyre side av motoren, så kommer man greit til for og bytte dette røret:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2009 er en grunn til at disse kalles crackpipe hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2009 Røret (aka crackpipe) er greit å bytte uten å demontere fronten, men noe "kjekling" er det. Bare ha på litt "smøring" i begge ender så smetter det lett på plass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2009 Takker for nydelig hjelp her, IGJEN Noen som vet hva dette røret koster på møller, vs utlandet og oppgradert versjon for 80dollar? Men skal uansett opp til de og høre etterpå, så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2009 http://www.germanautoparts.com/Volkswagen/Golf/Cooling/159/4 Original: 21 dollar Alu: 70 dollar Kjøp nytt termostathus og termostat mens du er i gang med å bytte alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2009 Tusen takk marius! Da har vi noe å gå etter Er termostat og termostathus greit å bytte? Og er GermanAutoparts bra greier? Og mens vi er igang her: Når vi vridde om tenningen etter vannet var rent ut (ikke startet bilen), så kom det en eller annen hylelyd fra motorrommet en plass. Den kommer nå hver gang, bare vi vrir om tenningen. Hva kan dette være? Kan det være noe annet som er røket også, som en følge av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2009 Termostathus og termostat er null problem, bytt for all del pakningene også. Mitt gamle (t.h.) vs nytt (som kosta ca 450,- på Møller med rabatter i fjor sommer): Hylelyden kan vel muligens være pumpa? Er jo tomt for vann. http://www.gruvenparts.com lager ymse deler til VR6 i aluminium. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 21, 2009 Tusen takk marius! Da har vi noe å gå etter Er termostat og termostathus greit å bytte? Og er GermanAutoparts bra greier? Og mens vi er igang her: Når vi vridde om tenningen etter vannet var rent ut (ikke startet bilen), så kom det en eller annen hylelyd fra motorrommet en plass. Den kommer nå hver gang, bare vi vrir om tenningen. Hva kan dette være? Kan det være noe annet som er røket også, som en følge av dette? GermanAutoParts er veldig bra. Har handlet mye fra de. Delene de selger er enten originaldeler eller reprodeler i samme kvalitet. Vannrøret, termostathus o.l. er nok originalt. Litt knot å bytte termostathus pga. innsuget som sitter litt i veien, men det er ingen umulig oppgave. Du bør bytte det uansett når du "er der nede". Og som Gry sier, bytt pakninger/o-ringer når du er i gang. Du får alt du trenger på GermanAutoParts om det ikke haster å sette sammen motoren igjen (tar fort en drøy uke før du har delene). VR6 fra 93(?) og nyere har en elektrisk vannsirkulasjonspumpe som går når tenninga står på. En del VR6-motorer sleit med for mye varme ved ventildekselet(?), og derfor ble det satt inn en elektrisk pumpe som kan sirkulere vann selv når motoren ikke går. Vil tro at det er denne du hører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 11, 2009 Dette fikk vi hvertfall ordnet! Tusen takk for all hjelp her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 11, 2009 på passat vr6 91 modell så er crack pipe røret orginalt i alu.. var det iallefall på min passat vr6 orginalt, men får ikke tak på det orginalt mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 12, 2009 Finnes supre sånne crackpipe å få kjøpt hos http://www.germanautoparts.com , http://www.pap-parts.com , http://www.performance-cafe.com , http://www.mjmautohaus.com og bare røret har de hos http://www.gruvenparts.com. Som sagt før bytt alt kjøle tullet på 6 når du er i gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...