Milltek eksosanlegg....gir ikke lyden jeg forventet

Anbefalte innlegg

som tittelen sier...har milltek eksosanlegg på TT`en min, men det er nesten ikke noe forskjell på den og standard lyden som var på bilen før...høres ikke gromt ut i det hele tatt...har mistanke om, og det virker som, at lyden kommer ut et annet sted i røret før det kommer til enderørene, høres ut som det er luft et eller annet sted med katalysatoren....en annen ting er at bare det høyre røret funker...når bilen er kald så kommer det røyk ut av det høyre røret, som også stikker mer ut enn det venstre...noen som kjenner igjen sydommen? plagsomt å betale for lyd uten å få det... NB! har skiftet hele anlegget, altså turbo-back...først kommer 3"downpipe, etterfulgt av katalysator og milltek sitt eksosanlegg.

takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virket da rart at det skulle være så lite lyd. Var med å montere cat-back på en ny Audi TT og det var en helt annen bil etterpå. Var rett og slett RÅ lyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at et eksosanlegg må kjøres litt med før man får den lyden det egentlig skal ha. Husker jeg synes lyden i Supersprint Gruppe A-anlegget mitt var tam i forhold til det jeg hadde hørt på tyske biler med tilsvarende anlegg (dog kjører de fleste der kun med den bakre demperen). I dag er lyd det siste jeg mangler.

Dette er en gylden anledning til å ta en tur til BT for å få det skrevet inn i vognkortet. I løpet av et lite år er det mer bråk:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virket da rart at det skulle være så lite lyd. Var med å montere cat-back på en ny Audi TT og det var en helt annen bil etterpå. Var rett og slett RÅ lyd!

jeg var innom youtube og hørte lyden der før jeg handlet inn anlegget, i tillegg så var jeg på milltek sine hjemmesider, og det skulle være rå lyd, det var det jeg forventet, men nei...lurer på om jeg skal ta kontakt med milltek...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at et eksosanlegg må kjøres litt med før man får den lyden det egentlig skal ha. Husker jeg synes lyden i Supersprint Gruppe A-anlegget mitt var tam i forhold til det jeg hadde hørt på tyske biler med tilsvarende anlegg (dog kjører de fleste der kun med den bakre demperen). I dag er lyd det siste jeg mangler.

Dette er en gylden anledning til å ta en tur til BT for å få det skrevet inn i vognkortet. I løpet av et lite år er det mer bråk:).

hehe ja det var derfor jeg ventet "litt"....nå er det snart et år siden jeg innstallerte det, så det burde ha skjedd forandringer til nå...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjønner jeg at det begynner å bli tid for å bli skuffa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. har milltek på min Golf 1,8T "non-resonated" ble veldig fornøyd med lyden hvertfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert milltek resonated catback på a3en for 1 mnd siden ca. Lyden er helt grei. Dyp og fin lyd. Ikke noe Sierra-bråke-bråke-5000hk-lyd.

Synes også lyden var skuffende i forhold til det jeg forventa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. har milltek på min Golf 1,8T "non-resonated" ble veldig fornøyd med lyden hvertfall...

aha...snakket med en som også hadde milltek på sin golf 4. han måtte returnere eksosanlegget pga en eller annen feil, kanksje det er noe feil på anlegget mitt også...skal ta en test så snart jeg får tid...så får jeg sett litt bedre hvordan det ser ut under..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert milltek resonated catback på a3en for 1 mnd siden ca. Lyden er helt grei. Dyp og fin lyd. Ikke noe Sierra-bråke-bråke-5000hk-lyd.

Synes også lyden var skuffende i forhold til det jeg forventa :)

hehe det er "Sierra-bråke-bråke-5000hk-lyd" jeg er ute etter hehe:) en sportsbil skal brøle, skal ikke være stillegående. har fått høre maaange ganger at folk sier "bilen din er stille, kan ikke høre noe som helst"...hater å høre det: bråk ::shf:: do : og jeg som brukte en del penger for å få den sportslyden:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha...snakket med en som også hadde milltek på sin golf 4. han måtte returnere eksosanlegget pga en eller annen feil, kanksje det er noe feil på anlegget mitt også...skal ta en test så snart jeg får tid...så får jeg sett litt bedre hvordan det ser ut under..:)

ja det er mulig... men har du resonated eller non resonated? Tror det har en innvirkning på lyden. Hvor mye vet eg ikke...

drev å tok noen rullende bilder for ikke så lenge siden. "synd vi ikke får lyden med på bildene" sa han:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe har hørt en golf gti med et sykt eksos..det var rått:D lurer virkelig på hva for et annlegg det var...sånn skulle jeg gjerne hatt:)...min er resonated. det er vel litt lydforskjell mellom resonated og non....men så mye er det neppe...har jo ikke noe lyd i bilen...:confused: men for å være helt ærlig, hvis man er ute etter lyden så tror jeg ikke milltek er noe å satse på, ihvertfall når det gjelder TT. hvis du går inn på milltek sine sider så står det "blows your mind, not your ears" hehe tror det sier litt, men uansett, litt lyd må det jo være

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en liten sammenligning her med audi S5. Blir litt grovere med non-resonated høres det ut som..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke forskjellen på resonated og non-resonated bare midterste potte? I så fall er det bare å montere et rakt rør i stedet for potten...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bror , vil du ha lyd slik som min ? så kan jeg mekke noe custom potte til deg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det er "Sierra-bråke-bråke-5000hk-lyd" jeg er ute etter hehe:) en sportsbil skal brøle, skal ikke være stillegående. har fått høre maaange ganger at folk sier "bilen din er stille, kan ikke høre noe som helst"...hater å høre det: bråk ::shf:: do : og jeg som brukte en del penger for å få den sportslyden:p

Hahahaha:) Jeg tipper at du har resonated, akkurat som meg. Lyden på resonated er betydelig lavere enn på non-resonated. Med NR får du den bråke-som-faen-bruuum-bruuuum-lyden :P

Jeg angrer på at jeg kjøpte resonated. Det var 100 pund dyrere enn non-resonated også, men gjort er gjort :P

Btw, eru bosanac?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en liten sammenligning her med audi S5. Blir litt grovere med non-resonated høres det ut som..

Nå er ikke youtube det mest effektive på å få frem eksoslyden. Forskjellen på resonated og non er stor. NR får frem mye høyere lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw, eru bosanac?:)

hahaha! nei er du gal han er somalianer : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha! nei han er somalianer : haha :

LOL! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL! :P

haha han dario er litt spesiell, han falt i gulvet og slo hodet når han var liten, derfor er han litt "ikke-normal" haha: haha :

ja jeg er nok enda en bosanac hhehe dario er også en, så da må du og være det hehe:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for innlegget Ruben. fikk ihvertfall hørt litt. NR var mye grovere spør du meg:) tror jeg må få bilen på bukk og fikse på et par rør heeh:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bror , vil du ha lyd slik som min ? så kan jeg mekke noe custom potte til deg :D

du vet selv at du hadde flaks med den lyden. lover deg, du hadde aldri fått den til igjen....det sa du selv, så stfu bitch:shf: haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke forskjellen på resonated og non-resonated bare midterste potte? I så fall er det bare å montere et rakt rør i stedet for potten...;)

ok...fortell gjerne mer...vet du hvor jeg får kjøpt et sånt magisk rør?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykk på "sitat av" til på så kan du sitere alt sammen på en gang ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha han dario er litt spesiell, han falt i gulvet og slo hodet når han var liten, derfor er han litt "ikke-normal" haha: haha :

ja jeg er nok enda en bosanac hhehe dario er også en, så da må du og være det hehe:D

Haha. Allright :)

Seff er jeg det :)

Btw, borr et par hull litt overalt på pottene så får du den lyden du vil ha. Haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.