Hvor brede dekk på en 7.5X17 felg?

Anbefalte innlegg

Skal handle meg nye felger og dekk til vinteren. Har falt for noen fine felger som har str 7.5X17.

Får jeg da plass til 205/50R17 dekk på de felgene? eller burde jeg få tak i annen bredde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint, det, men blir en minimal "motsatt-strekk". Ikke noe av betydning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med motsatt strekk?

Felgen er 2.54 x 7.5 = 19.05cm

Dekk er = 20.5cm

Det du skulle frem til? Blir vel ikke stygt, eller vanskelig å kjøre med? (sporing og sånt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det han vil frem til er at du ender opp med ørliten "negativ strekk" "strekk" vil si at slitebanen er smalere enn felgen

Det du nevner her vil si at dekket er breiere enn felgkanten. Men det er helt normalt. Blir helt flott å kjøre på.

min bil ble levert orginal med 255 på 8"felg..

Kjørte selv med 205 bredde på 7,5 X17 i fjor vinter selv, (på B6) -var meget bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk er = 20.5cm

Det du skulle frem til? Blir vel ikke stygt, eller vanskelig å kjøre med? (sporing og sånt)

Var akkurat det jeg skulle frem til, ja. Blir ikke vondt, og ikke stygt hvis du liker litt høyde på dekket. Poengterte det bare i tilfelle rottefelle;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt 235 på 7.5", og det bli i overkant for hva som passet. 225 passet mye bedre, men tror nok 215 hadde vært ideelt for min del. (Dette gjelder da sommerdekk ;) )

Å gå ned til 205 skal ikke by på noe problem av noe slag, i allefall ikke så lenge profilen er 50. Høres ut som en gunstig vinterdekk størrelse.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/50-17 passer ypperlig. 225/45-17 er alternativet.

Er det vinterdekk det er snakk om, har man valget mellom godt grep på is (205) eller "godt" grep på alle de andre dagene (225).

(Om det er til denne bilen, da: - Audi A4, B5 97mod - )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt 225-45-17 på 7"-felg. Gikk helt fint det. Disse ble kjørt på bane i litt over to sesonger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vinterdekk det er snakk om ja. Kjører jo en del rundt Oslo området, men har også mine turer langt inni skogen. Så vil ikke ha noen bredere dekk en 205.

Er Audi A4, B5'n det er snakk om ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk er = 20.5cm

Siden felgbredden ikke er angitt fra ytterkant til ytterkant, så blir det ikke helt riktig å regne ut slik, men det gir en pekepinn. Og ja, 205(/50) på 7,5 tom ser helt ok ut, tror ikke dekksiden skråner innover med et normalt 205 dekk. Har også sett 225(/45) på 7,5 tom og det ser også helt kurrant ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 225/45 dekk på mine vinterfelger.. Syns det var fin vinterstr jeg..

Skikkelig dårlig bilde men.

DSC00286.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.