#1 Skrevet September 21, 2009 (endret) Har et lite problem, samtidi som mørket faller på Jeg solgte mine org Xenon til min A6 00 til fordel for devil-eyes lykter, med xenon i både hovedlys å nærlys. Problemet er at de skrur seg ikke på på begge sider alltid (nær skjelden), å er jeg skikkelig rask med lys bryteren så fungerer KUN L.E.D lysa, skikklig kjipt å kjøre på kveldene for slår jeg på fra hel-lys til nær-lys så kan det fort bare være ene siden som tennes H/V uavhengig å ikke den samme siden alltid. Fikk tilsendt motstand til disse xenon boksene som skulle eliminere disse problemene, men uten hell + At man kan se Hel-lysene flakke som en fakkel når de først har slått seg på..... ikke til sidene, men opp og ned. DET er irriterende når man kjører i mørke HVA SKAL JEG GJØRE??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2009 Høres ut som om de får for lite strøm, til å tenne skikkelig. Hvis du har et måleapparat (multimeter?) kan du jo forsøke å måle strøm, og spenning i kontakten til lysene. Det kan jo være batteriet ditt er begynt å bli dårlig, slik at det ikke kan levere den strømmen som kreves. Evt. kan du legge opp relé, med skikkelige kabler - som gjør at du får tilstrekkelig med strøm frem til lysene dine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2009 Det er målt 13 volt in til Xenon boksene og, men har forstått det dit henn at AUDI/VW er noe følsomme for aftermarket Xenon. Motstanden som jeg satte på hjalp ikke, så da er det vel et rele kit som må till da?? om ikke noen andre har noe de selv har opplevd? Kan rele kitet eleminere flakkingen av lysene?? Hvorfor knittrer det i Xenon boksene når hel-lysene blir forsøkt slått på? OG ikke minst bilen mister turtall når hel-lysene slås på, (når den står på tomgang) er dette normalt? trudde Xenon kit var mye mere strømmgjerrige...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2009 De er strømgjerrige i bruk, men i startfasen er det høyt strømtrekk.. Hva om de ikke starter helt? Spenningsfall fram til lysene er jo ikke akkurat uvanlig hos vag-bilene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2009 Ja nei jeg vet ikke helt.. Håper noen her har vært borti dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2009 Har noe alla samme problem på min passat 3c.. Har ettermontert xenon på kjørelysene..men problemet er at når kun tenningen er på lyser begge lysene,men starter jeg den blir det ingen lys..på coming home funksjonen lyser kun det ene:confused: Xenon i grøftelysene også,men dem funker:) Fikk beskjed om at det kanskje kunne være slimballastene bilen reagerte på!? Har du slimballaster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2009 har 4 stk. prøvd å bytte ut alle 4 ballastene, samme problemet, så fikk jeg 2 stk omformere (Som by the way blir SVIN varme) fortsatt samme problemet.. Så da må det vel kun være de rele kitene igjen da, som er betillt men ikke motatt enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2009 Når det gjelder knitringen du snakker om, så er det normalt. Det er høyspenten du hører som prøver å tenne pæra. For å forklare dette med halogen, kontra xenon veldig enkelt. En halogen pære går på 12v ifra bilen og gløder... Mao. wolfram-tråden inni er en kontrollert kortsluttning. En xenonpære har ingen tråder i seg, men et par metallplater og xenongass. For å få lys må man tenne gassen og dette gjør ved å sende ca. 23 000 volt ut til pæra, når gassen antennes, faller spenningen til pæra til ca. 85 volt, for å holde gassen antent. Du kan jo tenke deg for å få gjort om 12 volt til 23 000 volt i de millisekundene det tar, så blir det et veldig spenningsfall og da kan det hende at ballasten ikke får nok spenning til å klare å få tenkt pæra ordentlig. Jeg mener ballasten gjør en 10-25 forsøk på å tenne pæra, og dette kan høres ut som knitring for oss Håper du skjønte noe av hva jeg prøvde å forklare da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2009 jeg ville prøvd å legge opp et eget ledningsnett på dette med et rele. kan tar meg kun styrestrøm fra ledningsnettet på bilen og vanlig strøm for batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2009 Supre forklaringer, fungerer det ikke med nye ballaster i morgen.. da........ må jeg vel legge opp nytt strøm system med rele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 1, 2009 da er nye ballaster montert, nå tenner de som de skal, MEN (ja et MEN her nå). lampene flakker..... ser ut som en fakkel/stearinlys som blir stående i stille luft, hva/hvorfor?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 1, 2009 Nå har ikke jeg xenon på min men kanskje dette kan hjelpe deg litt. Jeg har opplevd flakking på min 2er Golf da jeg monterte lykter med angeleyes samt at den ene ringen lyste dårlig men fungerte normalt når jeg hadde på fjærnlys.. Det satt den gang en 55amp dynamo og byttet ut den med en på 70amp og problemet ble borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 1, 2009 det flakker både på nær og fjernlys..... Trodde det var noe galt med pærene. Kansje det er er dynamoen Noen som vet dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 1, 2009 Vel, ser du har hatt original xenon i disse.. Men vil bare fortelle at på min A4 B5 er det en autodimming om du har satt lysene på det nederste hakket (vanlige kjørelys) som gjør at mine xenonlys ikke tenner som de skal. Løsningen på dette har for meg vært å bare sette belysningen på det hakket hvor dashboardbelysningen er på osv, da tenner de som de skal. Visste ikke om denne funksjonen før en på et treff fortalte meg om den, han spurte om jeg ikke hadde lest manualen til bilen (ehh.. kremt). Drev å målte i lange tider for å finne ut av det, nemlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 2, 2009 dette probemet hadde jeg ikke på org xenon lysene, blei det etter jeg bytta lykter å ballaster m/pærer osv osv. Men klarer ikke å finne ut av hvorfor de flakker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 22, 2009 Da fikk jeg skiftet til nye slim ballaster, å vips alt fungerer, å ingen flakking på lysene.. Denne kan nå stenges Takker alle der ute for innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 20, 2010 hvem merke er det på disse stian? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 20, 2010 Det vet jeg ikke.. De ble montert under hovedlyktene mens jeg var på reisejobb.. no papers.. Men de er streetdesign.no som sendte de.. Så kansje høre me de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...