Anbefalte innlegg

Skulle kjøre fra jobb idag, og ut fra et kryss ga jeg en del gass, ble vist litt hjulspinn. Med engang etterpå merket jeg at bilen fikk veldig mye motstand, det var bremsene på forhjulene som hengte seg opp, selv om jeg ikke hadde rørt bremsepedalen. etter en stund kom ESP/ABS lampa opp..

Ble bare verre og verre og kjørte et stykke før jeg stoppet. Da jeg prøvde å kjøre igjenn stod den bom fast, og bremsepedalen var stein hard. Prøvde litt forksjellig uten at det hjalp, etter en halvtimes tid gikk det bare over plutselig.

Jeg mistenker at det var esp som klikka og bremset, noen som har vært borti slikt før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg ganske sikker på at det er ESP som er problemet. Hver gang ESP aktiveres ved skrens eller spinn så henger bremsene seg opp, som regel bare brems på forhjulene tror jeg. Skjer ikke når jeg skrur av ESP.

Virker som at esp'en bremser, men slipper ikke opp igjenn bremsene med det samme. Når dette skjer prøver jeg bare å komme meg inn til første avkjørsel, venter noen minutter så går det over. Veldig irriterende, men er jo farlig da hvist forhjulene låser seg i høyere fart.

Er foresten en A6 1.8t 99 mod. Får kjøre uten ESP til jeg har løst problemet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som aner hva dette kan være? dersom det er programvaren på bilen kan det være nokk å taste på vag com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk innom en møller forhandler å les av feillagrene på bremseelektronikk. Så får du muligens en bedre veiledning på hva som er galt.

Det kan være så enkelt som heng i bremser. Men selvfølgelig også mer omfattende ting i elektronikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ABS og ESP i samme styresentral? altså den som sitter på høyresiden i motorrommet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ABS og ESP i samme styresentral? altså den som sitter på høyresiden i motorrommet

jepp, men den sitter på venstre side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert ut for at alle hjulene sto på en passat 3bg. Måtte løse på bremserørene for å få den på en bergingsbil. Der var det fukt i kontakt eller i selve ecu på ABS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er ganske sikker på at problemet er elektrisk, dvs styreenheten. Bladde litt i etka og fant ut at det er en egen styreenhet til ESP under dørskmatta en plass, på passasjersiden tror jeg. Har hørt at det kan komme fukt dit så skal sjekke det.

Heldivis løsner bremsene seg selv etterhvert, men har foreløpig bare tatt ut sikringa til esp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme ESP styreenhet i A4 00 mod som i A6 99 mod?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.