#1 Skrevet September 21, 2009 Hei. har lite å drive med om dagen og da kan man like godt skru litt bil. får ikke el vifta til å starte når bilen går. og temperaturen nærmer seg 100 grader av og til. ligger på ca 93 grader under normal kjøring. har bytta: termostat 87c multitempgiver (siden jeg ikke så temp i speedo) føler på radiator for vifte (lasket over så jeg så om vifta gikk, og den går på begge hastigheter) føler til ekstra vannpumpa (sjekka også at denne gikk og det gjorde den og vifta, sef bare når bilen er av da) vil jo helst at det skal holde seg mest mulig stabilt da. kjente på slanger inn på radiator og den øverste er varm som fa.. den lille i "midten" er ganske varm den og. den nederste har ikke særlig med varme i seg noen som har forslag til hva det her kan være? bilen bruker ikke kjølevæske håper noen har noen gode svar på lur. Mvh Lars Moe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2009 Har forsket litt på dette siden jeg har hatt kjøleproblem med min 80quattro med aan motor. Den øverste slangen blir varm først hos meg og. Den nederste slangen blir varm når termostaten åpner siden termostaten er på "returen". ,Men hvis ikke termostaten åpner blir jo ikke den så veldig varm. Vet ikke, men går det an å sette termostaten i feil vei? Har du noe luft i systemet som ligger å plager flowen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2009 tror ikke det går ann å sette termostaten feil vei siden det sitter sånn klips sak i den plast saken som man skal feste den på. tok en kjapp tur ut nå og kjørte et lite stk. slo på kanal 51 på klima saken som skal vise temp på kjølevæsken. den viste 86-88 grader ved kjøring også gikk den opp til 90 grader ved en kjapp stillestående. nappa ut kontakta til multitemp giveren og da gikk den i speedo i bunn. mens den i klimaen fortsatte å måle. så hvem av dem kan man stole på da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2009 tror ikke det går ann å sette termostaten feil vei siden det sitter sånn klips sak i den plast saken som man skal feste den på. tok en kjapp tur ut nå og kjørte et lite stk. slo på kanal 51 på klima saken som skal vise temp på kjølevæsken. den viste 86-88 grader ved kjøring også gikk den opp til 90 grader ved en kjapp stillestående. nappa ut kontakta til multitemp giveren og da gikk den i speedo i bunn. mens den i klimaen fortsatte å måle. så hvem av dem kan man stole på da Bumper denne litt jeg.... Har noe av det samme problemet selv,temp måleren ligger stabilt på ca 98 C,ved kjøring og litt over 100 C på tomgang,mens på klimaen så ligger tempen på 88 C ved kjøring og 89 C på tomgang. Er det bare temp måleren på instrumentet som kødder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2011 Hei.. Har dette problemet på min RS2 nå.. Fant dere noen gang ut av dette problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2011 Hei.. Har dette problemet på min RS2 nå.. Fant dere noen gang ut av dette problemet? jeg tror muligens jeg kjørte rundt med diagnose saken koblet til å fulgte med på tempen og det var den i speedoen som viste litt for mye. jeg har prøvd å tvangskjøre after run pumpa og sjekka at alt funket og det gjorde det. flusha systemet i tilfelle det var noe der. men jeg lot det ligge og blei vant med at den viste litt høyere på speedo. du kan sjekke varme i din klima også. er ikke sikker men jeg mener at det er nr 52 ellernoe rundt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2011 Varme i klima viser rundt 90 grader.. Men det er et men.. Speedo går opp i ca 100 grader og det virker ikke som termostat åpner.. Radiator blir bare varm i toppen.. Så derfor har ikke jeg prøvd å kjøre noe spesielt, og jeg har prøvd 2 nye termostater.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2011 er det noe varme i varmeregisteret da? kan det være pumpa di da? eller radiator som er tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2011 Jeg har varme i register, men den varierer litt avhengi av turtall.. Tror ikke radiator er tett i og med at jeg ikke fikk noe varme før termostatbytte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 5, 2011 oki. leste kjapt gjennom tråden din om problemet, og jeg ville ikke tatt ut motor og begynt å bygge før jeg hadde funnet ut av feilen i tilfelle den ikke ligger i motor. dritkjipt å bygge motor for å så få havari pga en feil som du ikke vet hvor er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 5, 2011 Jaja, men man kjører ikke til det havarerer hvis tempraturen stiger og stiger.. Også tenkte jeg og bytte regrem vannpumpe og mye andre deler i samme slengen.. Det er ikke akkurat god plass nedi der, og motor skal oppgraderes uannsett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...