#1 Skrevet September 21, 2009 Heisan Jeg sitter her å vurderer et prosjekt... Har litt lyst å prøve meg på å bygge en corrado med diesel Hvor ny motor kan passe noenlunde rett i? Noen som har erfaring med å bygge fra bensin til diesel? Jeg har bygga om en passat 2 liter til passat vr6 en gang. Altså passat 92 model. Det er var ikke noe pes. Men kanskje verre med ombygging til nyere dieselmotor i en corrado?? Eller. Det mest morsomme hadde jo vært om det går med 2tdi og dsg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2009 alt er mulig om du ikke har ti tommeltotter midt i hånda kjekt å tenke litt uttafor boksen å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2009 Ja nei har ikke 10 tommeltotter. Har nå en mening om at jeg skal nå få til det meste.. bare det går å få det til. Men gidder ikke å begynne på noe som flere fraråder meg å gjøre pga VELDIG store ombygginger. Det jeg tenker mest på er jo om motoren går i. Om det er noenlunde samme motorfester eller travers osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2009 mk2,mk3,passat fram til 95-96 har jo samme motorfestene som du alt har. om mk4 blokkene har innfesting for de motorfestene kan jeg ikke svare på startsperra er vel en grei utfordring om du beveger deg på nyere motorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2009 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en hel donorbil.. Helst av så ny som mulig. Tenninga/startsperra skal og være med over. Når jeg og en kompis bygga om 2 liter til vr6 så flytta vi alt over... fant ut at det var like greit som å prøve å jukse noe til.. Men om mye av dette går her veit jeg jo ikke Men hvis en går ut fra at alt som har med motor, hjerne og tenning/startsperre bør flyttes over.. så ligger en sikkert greit an. Sku visst om mk4'en og går over. Eller om det er noen konverterings kit. Hadde sikkert vært digg med 170-180 diesel hk i en så liten bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2009 Jeg bygget om en golf 2 i vår, og der satte jeg inn en 1998 seat TDI motor.. Alt var likt der, og jeg regner med corradoen er rimelig lik 2-er golfen?? Hvertfall er det greit å ha komplett delebil, for da har man alt man trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2009 Åssen tdi fra seat da? 1.9 med hvor mange hk? Jo golf og corrado er rimelig likt ja. Har ikke corrado akkuratt nå.. men har hatt 4 forskjellige corrado'er i min kariere. En VR6. Kjekke biler!! Det er ikke så mange på veien lengre.. en som før. For 4-5 år siden så var det jo haugevis.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2009 Hvis jeg ikke husker feil så var det en 90hk AHU motor.. samme finnes i diverse vw også trur jeg.. Veldig lettvint å bare flytte over alt ihvertfall... Og på corradoen er det vel CE2 el nett?? da passer det veldig bra med en toledo motor hvertfall, da alt er bolt on! Følger spent med her hvertfall, liker prosjekter som ikke alle andre har! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2009 Har sett et par eksempler på godt trimma PD130 TDI Corradoer, så alt er mulig Tøft prosjekt uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 21, 2009 Tøft! Vet Gøran Krogh har bygget TDi i mk2 Golf, så å dytte en sådan motor i Corrado burde kunne gå an Lykke til - blir spennende å følge med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 22, 2009 Tøft!Vet Gøran Krogh har bygget TDi i mk2 Golf, så å dytte en sådan motor i Corrado burde kunne gå an Lykke til - blir spennende å følge med! Gøran byggde med en AHU motor, dårlig utganspunkt hvis målet er 170-180hk. AFN 110hk fra Golf 3 eller tilsvarende chassi er nok det letteste å få på plass, men er lettere å nå effektmålet med ett sterkere utgangspunkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 22, 2009 AFN som Petter sier er jo levert i G3 og bør a da passe rett i corradoen.. Den har 110hk org, men med rette mods strekker den seg til 170-180hk med bytte av turbo/eksos/intercooler/dyser/custom chip.. Tror det var det for å komme til de Hk? Petter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 22, 2009 Det kjekkeste hadde nok vært å fått i en nyere 2tdi med orginalt 140hk. men må researche litt til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 22, 2009 AFN som Petter sier er jo levert i G3 og bør a da passe rett i corradoen.. Den har 110hk org, men med rette mods strekker den seg til 170-180hk med bytte av turbo/eksos/intercooler/dyser/custom chip.. Tror det var det for å komme til de Hk? Petter? + clutch Blir nok billigere å få tak i en PD130 og bare chippe den, men er muligens mer arbeid å tilpasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 22, 2009 2.0 TDI 170 hk komplett med ledningnett og 6 trinns manuel:) Da har du en hårete Corrado. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 22, 2009 Hva med å bruke en litt eldre forkammer motor? TDK? Da trenger du ikke begymre deg så mye over ledningsnett, motorfester, hjerne, startsperre også er den bolt on på motorfestene.. Er selfølgelig mye enklere med tanke på trim. Trenger ingen chip:P Om du tar kontakt med Bl-Importcentra så tror jeg du får tak i mye fin trim.. Dyser og pumpe element til diesel 4'ere er ingen problem. Har snakket en del med han, og han har alt jeg trenger for 200-250dhk i en 1,9tdk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 23, 2009 Hva med å bruke en litt eldre forkammer motor? TDK? Da trenger du ikke begymre deg så mye over ledningsnett, motorfester, hjerne, startsperre også er den bolt on på motorfestene.. Er selfølgelig mye enklere med tanke på trim. Trenger ingen chip:POm du tar kontakt med Bl-Importcentra så tror jeg du får tak i mye fin trim.. Dyser og pumpe element til diesel 4'ere er ingen problem. Har snakket en del med han, og han har alt jeg trenger for 200-250dhk i en 1,9tdk. 200-250hk i en TD krever MYE modifisering og koster garantert mer enn en pumpedyse motor. Ja, det er gjort før, men da med biturbo, spesiallagde manifolder, forsterka blokk (girdle), porta topp, heftig ombygd dieselpumpe, eksos, intercooler, dyser, ARP studs osv. osv. Men er man gal, så er alt lov 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...