#1 Skrevet Januar 7, 2005 Fikk en liten mail her om dagen angående treff, og evnt. et samarbeid.Hvordan hadde det vært å arrangert dette i en hall et sted, kansje exporama på hellerudsletta. der er det mange haller som det er mulig å leie ut. Oslo VW klubb hadde vist gjordt dette i Vikingskipet for noen år siden, og det hadde vist vært veldig bra. Fordi om oppmøte kunne ha vært bedre. Vikingskipet tror jeg blir for stort, mens exporama er det flere valg. Dette krever mye, ikke minst økonomisk. Leie av vikingskipet med fastekostnader vil komme på ca kr 55000,-. (ikke sikker her, bare lest her: http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=2&TID=6146&P=1&SID=818674#ID29 ) Et lite regnestykke uten sponsorer hjelp: Leiepris 55000,-kr Si at det blir 200 biler. Det vil si kr 275 pr.bil. Er dette ille??? Vi må jo satse på at det blir flere biler, kansje ta imot påmelding eller no. Med et påmeldings depositum f.eks. Samtidig som det må jobbes litt med sponsorer. Les også dette: http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=2&TID=6146&P=1&SID=818674#ID29 Så er det mange ideer. Jeg personlig syns dette høres spennende ut, men selvfølgelig krever dette mye. En liten ting til, her får vi ikke problemer med været. Er dette bare et "luftslott", eller er det mulig?? Hva syns dere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2005 Dette syntes jeg høres ut som en spennende og god ide og jeg stiller ihvertfalll opp. 250 - 500,- for en hel helg mener jeg er helt ok så lenge programmet er innholdsrikt og det blir en del biler! Mvh KMR A2 Tdi S-line 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2005 Jeg er med!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2005 Hallo, classic-entusiaster ! Kjempebra med entusiasme og idèer. Det å leie et relativt dyrt sted medfører høy risiko for et større tap. I utgangspunktet høres ikke 250-300 kr mye ut men husk at da er divisoren 200 biler ! Hvis arrangementet skjer på et "uheldig" tidspunkt, dvs at det skjer andre ting i nærheten som trekker folk (fotballkamp, flystevne på Kjeller, osv), som fører til at det kun blir 55 biler à kr 1000,- i stedet ? Jeg sier ikke dette for å være ekkel, men hvor/hvem skulle dekke differansen ? I svært mange tilfeller er det klart at klubben vil kunne være med på et visst risikobeløp, men første gangen noe slikt arrangeres bør nok risikoen være lavere. Hva med samarbeide med Oslo VW Klubb ? Eventuelt leie et sted som koster en del mindre ? Tidspunktet på året er også viktig. Vi har tidligere hatt en stand på "Bilens dag" i samarbeide med Am Car. På Hellerud er det flere store gule telt også, hva om dere disponerte et slikt f eks sammen med Am Car ? Det vil sikkert komme en del folk der også. Så vidt jeg vet skal det sikkert arrangeres noe lignende på Hellerud som ifjor. Mange sto inne i hallen, mens flere av de gule teltene ble disponert av andre. Siden det er første gangen det satses, bør det vel være litt mer moderat ? Egentlig vennlig hilsen "meg". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2005 Hallo, classic-entusiaster !Kjempebra med entusiasme og idèer. Det å leie et relativt dyrt sted medfører høy risiko for et større tap. I utgangspunktet høres ikke 250-300 kr mye ut men husk at da er divisoren 200 biler ! Hvis arrangementet skjer på et "uheldig" tidspunkt, dvs at det skjer andre ting i nærheten som trekker folk (fotballkamp, flystevne på Kjeller, osv), som fører til at det kun blir 55 biler à kr 1000,- i stedet ? Jeg sier ikke dette for å være ekkel, men hvor/hvem skulle dekke differansen ? I svært mange tilfeller er det klart at klubben vil kunne være med på et visst risikobeløp, men første gangen noe slikt arrangeres bør nok risikoen være lavere. Hva med samarbeide med Oslo VW Klubb ? Eventuelt leie et sted som koster en del mindre ? Tidspunktet på året er også viktig. Vi har tidligere hatt en stand på "Bilens dag" i samarbeide med Am Car. På Hellerud er det flere store gule telt også, hva om dere disponerte et slikt f eks sammen med Am Car ? Det vil sikkert komme en del folk der også. Så vidt jeg vet skal det sikkert arrangeres noe lignende på Hellerud som ifjor. Mange sto inne i hallen, mens flere av de gule teltene ble disponert av andre. Siden det er første gangen det satses, bør det vel være litt mer moderat ? Egentlig vennlig hilsen "meg". Ja det er mye å tenke på, jeg for min del vil ikke gå på no sånt uten å ha en viss sikkerhet i ryggen. Samarbeid med Oslo VW Klubb er nevnt, er vel en derfra som tok kontakt med meg. (veit ikke om dette er noen i styret der eller hva) Jeg tenkte som så at vi kunne ta imot påmelding før treffet, som vi tok et depositum av. Kansje halve inngangsbilletten, kommer de da ikke på treffet tilfaller dette treff arrangørene. Er jo en ide. Samtidg må vi jobbe litt med å få sponsorer til no sånt. Noe må vi vel greie der også. De telta er jo også en god ide som et forsøk, men jeg er litt opptatt av at vi skal ha litt rundt detta også. No mer enn bare å stille ut bilen. Ta det over ei helg, få litt miljø rundt det. Jeg har ikke peiling på hva de skal ha i leie på hellerud, men sånt må jo selvfølgelig sjekkes før vi bestemmer oss. Startet også denne tråden for å høre hvordan stemningen er for no sånt. Ideer om alternative steder tas også imot. Startet tråden i går, men ikke så mye tilbakemeldinger enda. Så kansje dette bare er et "luftslott" ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2005 Jeg kommer nok og tar en titt. Parkerer Bad'roc utafor treffet Synes kanskje det er risky å begynne med Exporama. Bør kanskje "trene seg opp" med et litt enklere arrangement... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2005 Jeg kommer nok og tar en titt. Parkerer Bad'roc utafor treffet Synes kanskje det er risky å begynne med Exporama. Bør kanskje "trene seg opp" med et litt enklere arrangement... Er vel enig der ja, men Vikingskipet er nevnt. Er vel enda større. Vi er åpne for alternativer vi, telta på hellerud er jo nevnt. Kan være et alternativ det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2005 Mangel på svar tror jeg nok heller skyldes en litt lite "Catchy" overskrift Drammenshallen = 20 000,- for en helg og da begynner vi å snakke. Kanskje andre haller ligger på det samme? Luftslott? Å arrangere noe som kan bli det feeeteste treffet i landet kaller jeg ikke luftslott. Det er viktig å ha visjoner og jeg mener at her er det bare å stå på. Jeg tar gjerne noen telefoner på mandag for å sjekke andre haller og dermed har jeg rukket opp hånden. Let us join forces og forsøke dette! Mvh Karl-M. Oslo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 8, 2005 Mangel på svar tror jeg nok heller skyldes en litt lite "Catchy" overskrift Drammenshallen = 20 000,- for en helg og da begynner vi å snakke. Kanskje andre haller ligger på det samme? Luftslott? Å arrangere noe som kan bli det feeeteste treffet i landet kaller jeg ikke luftslott. Det er viktig å ha visjoner og jeg mener at her er det bare å stå på. Jeg tar gjerne noen telefoner på mandag for å sjekke andre haller og dermed har jeg rukket opp hånden. Let us join forces og forsøke dette! Mvh Karl-M. Oslo Da begynner vi å snakke. Bedre å begynne på den prissiden, og vurdere no annet vis dette blir suksess. Overskrifta burde kansje gjøres no med ja, kansje det blir mer svar å få da. Syns vi bør sette ned ei lita gruppa å jobbe med saken jeg, eller??? Jeg er er med, Karl-Magnus er med, tror også Håkon er med. Skal spørre. Trenger vi fler, eller er det fler som vil være med?? Tror det bør være noen til. PS: Da er overskrifta endret, håper det hjelper litt. Hmmmmm, funka ikke det. Noen som kan hjelpe???? Hehe, nå er overskrifta forandret gitt. Men ikke på hovedsiden, hvorfor ikke?? Må jeg lage en ny tråd og linke til denne?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2005 Har ikke lest hele tråden men: Volkswagen Auto Club Mjøsa (bobleklubb) hadde treff i Vikingskipet for en god del år siden. Mener å huske at det var kun for luftkjølt. Ble i og for seg en suksess, trur det var drøyt hundre biler. Likevel føltes hallen ganske tom. Den er ENORM! Og det var ikke så trivelig i lengden å rusle rundt i den gufsete småkalde lufta der inne og på det utrulig harde gølvet. Var både skikkelig kald og hadde vondt i bein og rygg når det var over. Trur ikke klubben tapte penger (mange sponsorer), men det ble vel ikke gjentatt mer enn engang, såvidt jeg husker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2005 Har ikke lest hele tråden men: Volkswagen Auto Club Mjøsa (bobleklubb) hadde treff i Vikingskipet for en god del år siden. Mener å huske at det var kun for luftkjølt. Ble i og for seg en suksess, trur det var drøyt hundre biler. Likevel føltes hallen ganske tom. Den er ENORM! Og det var ikke så trivelig i lengden å rusle rundt i den gufsete småkalde lufta der inne og på det utrulig harde gølvet. Var både skikkelig kald og hadde vondt i bein og rygg når det var over. Trur ikke klubben tapte penger (mange sponsorer), men det ble vel ikke gjentatt mer enn engang, såvidt jeg husker. Tipper det er det treffet som ble omtalt her: http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=2&TID=6146&P=1&SID=818674#ID29 Tror nok Vikingskipet blir for enormt. drammenshallen er jo foreslått, tror det er et godt alternativ. Denne hallen kan jo også deles opp. Exporama blir nok for dyrt tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 9, 2005 Har sitti å tenkt litt. Tror vi må tenke oss godt om, og ikke ta for myr vann over hodet. Kansje vi burde ha, tatt dette treffet i samhandling med andre aktuelle bilting som skjer. For å ta Hellerud og Exporama senteret, siden dette er nevnt. Her skal det jo være mange arrangement som det burde gå ann å utnytte. Vi har for eksempel Motorfestivalen som går i perioden 15-17 april. (har da kansje litt dårlig tid for planlegging)http://www.exporama.no/default.asp?V_DOC_ID=955 Her kunne vi kansje ha leid ett av teltene ute, og da mener jeg hele teltet. Veit ikke helt hvor mange vi får inn der, men.... noen er det jo. Hva mener dere? Am-car arrangerer jo også felles biltreff på hellerud. Vi har jo samme mulighet der. Litt usikker på når dette er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 9, 2005 Bladet "Amcar" sitt stortreff på Hellerud ble nedlagt for noen år siden. Så var det vel no'n bikere som prøvde seg med et MC/biltreff der - fiasko! Bilsport lufta tanken om ett enkelt treff på sletta i samband med Motorfestivalen, som kommer tilbake i april i år. Vet ikke hvordan de planene har utvikla seg... Tipper det er det treffet som ble omtalt her: http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi? Yep! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...