Er det enkelt å reparere (dødgang i girspaken) - Skal det være sånn?

Anbefalte innlegg

Veldig slakke på girspaken på min Audi 80 Quattro 1991 modell. Er det vanlig å kan det fikses lett og billig? Bare å skifte noen stag på overføringer? Bensinpumpa har en hørbar suselyd, ska det være slik?

Ellers er den veldig bra, sinsykt kompakt på styring i forhold til andre biler :) Nettopp kjøpt meg AUDI fornøyd. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overføringa er lett og fikse, men du må opp med heile spakstellet, det skal vere ei gummiforing rundt ei kule nedi der som skal sørge for at giringa blir tight og fin, denne morkna vekk med tida, lim den på nytt me rutelim eller tec 7 eller liknade, og prøv også å stram inn det "plastrommet" som kula ligg i. Så får du ei tight og fin giring igjenn;) bensin pumpa kan nok suse litt, det gjor den på min også og er litt vanskelig og fikse.

Gratulere me ein knall bil;) og gled deg til vinteren! hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :) Noen som aner hvor lenge den motor vifta skall gå etter motoren er av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til den kjem ned til rundt 80 grader meiner eg, men kan av og til gå i opp til 3 - 5 min etter du har sløkt bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm kan det være feil på føleren som gjør at den ikke stopper? Kuppe vifta går også. Må være noe galt !! Noen forslag ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det at bensinpumpa suser veldig høyt kan være at de gummiforingene som skal dempe vibrasjoner er blitt borte, er hvertfall på min og den suser noe sinnsykt. får kjøpt sånne på biltema feks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

short shift hjelper lite om du har mye slark i spaken...... prøvde det selv, så jeg valgte å stramme opp giroverføringa etterpå og nå er den tight og fin...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problemet på min a6-00, er dette noe man kan gjøre selv eller må man ut med girkassa å heile dritten igjen? han jeg kjøpte det av sa det var fra en rs2, å de skal vel være tgiht å fin skulle man tro..

Forslag mottas med stor takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problemet på min a6-00, er dette noe man kan gjøre selv eller må man ut med girkassa å heile dritten igjen? han jeg kjøpte det av sa det var fra en rs2, å de skal vel være tgiht å fin skulle man tro..

Forslag mottas med stor takk

Samme problem som på 80/90'en.. ligger løsning lenger oppe i tråden.. slepper ut me kassa, men må ut me sjølve festet til girstanga

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.