#1 Skrevet September 22, 2009 skal hive i ny tilton 2 plater clutch på godbilen. enkelmasse svinghjul som er ferdig maskinert. men noen som kunne gitt oppskriften, gjerne med mål på hvordan jeg gjør det med utløserlager:)? haster litt igrunn, da det er over en uke siden jeg har fått kjørt bilen:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2009 ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2009 oppskriften er funnet og bilen er oppe å går igjen: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2011 oppskriften er funnet og bilen er oppe å går igjen: rock : Hva var løsningen ? sliter med det samme selv, monterte 2 plata tilton på 034 sitt tykke alu svinghjul og får ikke bevega pedalen i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2011 Hva var løsningen ? sliter med det samme selv, monterte 2 plata tilton på 034 sitt tykke alu svinghjul og får ikke bevega pedalen i det hele tatt hvor mye du måtte fore på utløserlageret ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2011 Hva var løsningen ? sliter med det samme selv, monterte 2 plata tilton på 034 sitt tykke alu svinghjul og får ikke bevega pedalen i det hele tatt er svinghjulet maskinert for clutchen? altså dreid av noe på tykkelsen? jeg dreide en 13mm tykk ring som hadde samme mål som utløser lageret og sveiste på det. må ha et i stål. sett at noen har plastikk inn mot trykkplaten. om svinghjulet ikke er maskinert for clutchen kan jeg forstå det blir problem da den garantert står i press inne i clutchhuset på girkassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2011 er svinghjulet maskinert for clutchen? altså dreid av noe på tykkelsen? jeg dreide en 13mm tykk ring som hadde samme mål som utløser lageret og sveiste på det. må ha et i stål. sett at noen har plastikk inn mot trykkplaten. om svinghjulet ikke er maskinert for clutchen kan jeg forstå det blir problem da den garantert står i press inne i clutchhuset på girkassen. Jada er 034 sitt alu svinghjul med maskinering for tilton. er ganske tykt svinghjul, ca 20mm utløser lageret mitt er i stål ja så tenkte å dreie en stål ring og presse på jeg men mulig jeg sveiser også. 13 mm kommer vel ann på hvor tykt shjulet er da kansje, har målt meg fram på orginal motoren med cluthen og der skiller det 15mm inn til fjerene i trykkplata i mot på tilton sin.. tar jeg en ring på 15mm skal det vel gå greitt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2011 ja, 13mm passet hos meg. og den kommer jo an på hvor mye svinghjulet er maskinert ja. så 15mm vil sikkert passe bra på din da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...