Hvor store dyser for e85 på rs2 turbo ?

Anbefalte innlegg

3b motor og rs2 turbo.

 

Hvor store dyser må jeg ha for å kjøre e85 på 3bars bensintrykk?

 

eventuelt hvor stort trykk på jeg ha på 55lb dyser for å klare dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på ytelse du har tenkt å ta ut av den selvfølgelig. Rent matematisk så holder hvertfall 55lbs til RS2 effekt på RS2 trykk, pluss at 55 er oppgitt ved 3 bar, ergo får du en del margin om du kjører på 3,6-3,8 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker det turboen klarer, altså et sted mellom 350 og 380hk...

 

Så håpet er at dysene er store nok til å klare dette på e85, og viss de er for små kunne hente det inn med høyere trykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge denne kalkulatoren så må jeg opp på 650cc dyser for å klare 380hk på vanlig bensin..

 

og da må jeg opp på 650x1.47 for å klare det samme på e85, altså 955cc

 

Er det 50% sikkerhetsmargin ute å går her eller?

 

http://injector-rehab.com/issg/index.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 450 kit på 550 dyser og e 85. Da blir trykket et sted mellom 4,5 og 5 bar på dysene. Å det skulle jo gå bra. men jeg kunne jo med fordel brukt 650 dyser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge den kalkulatoren må du opp på ca 1000cc @ 3bar ja, hvis man regner med BSFC = 1,1.

Hvis vi bruker formelen ((Power x BSFC) x (1 + Safety Margin))/Number of Injectors = lbs/hr, får vi ((380 * 1,1) * 1,1) / 5 = 91,96 lbs/hr ved 10% sikkerhetsmargin.

 

For ordens skyld så gir jo den samme beregningen at RS2 skal måtte ha 490cc dyser for å klare 315 hk på bensin.

 

EDIT: Og det Tommy sier backer jo det jeg mente om at 580cc holder til 380 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 450 kit på 550 dyser og e 85. Da blir trykket et sted mellom 4,5 og 5 bar på dysene. Å det skulle jo gå bra. men jeg kunne jo med fordel brukt 650 dyser.

 

du har et sted mellom 4,5 og 5 bar grunntrykk altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg makser fuelsystemet på E85 (har målt etanolinnholdet, og det ser ut til å være mer enn E90) med 630cc dyser og 044 pumpe. Vet ikke om begrensningen sitter i dyser, slanger eller pumpe.

Med 2.1bar peak ladetrykk er jeg på høye 12'ere på høyt turtall (noe som faktisk er helt OK på E85)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har et sted mellom 4,5 og 5 bar grunntrykk altså?

 

Jepp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.