#1 Skrevet September 22, 2009 (endret) 3b motor og rs2 turbo. Hvor store dyser må jeg ha for å kjøre e85 på 3bars bensintrykk? eventuelt hvor stort trykk på jeg ha på 55lb dyser for å klare dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2009 Kommer an på ytelse du har tenkt å ta ut av den selvfølgelig. Rent matematisk så holder hvertfall 55lbs til RS2 effekt på RS2 trykk, pluss at 55 er oppgitt ved 3 bar, ergo får du en del margin om du kjører på 3,6-3,8 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2009 tenker det turboen klarer, altså et sted mellom 350 og 380hk... Så håpet er at dysene er store nok til å klare dette på e85, og viss de er for små kunne hente det inn med høyere trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2009 I følge denne kalkulatoren så må jeg opp på 650cc dyser for å klare 380hk på vanlig bensin.. og da må jeg opp på 650x1.47 for å klare det samme på e85, altså 955cc Er det 50% sikkerhetsmargin ute å går her eller? http://injector-rehab.com/issg/index.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2009 (endret) jeg kjører 450 kit på 550 dyser og e 85. Da blir trykket et sted mellom 4,5 og 5 bar på dysene. Å det skulle jo gå bra. men jeg kunne jo med fordel brukt 650 dyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2009 I følge den kalkulatoren må du opp på ca 1000cc @ 3bar ja, hvis man regner med BSFC = 1,1. Hvis vi bruker formelen ((Power x BSFC) x (1 + Safety Margin))/Number of Injectors = lbs/hr, får vi ((380 * 1,1) * 1,1) / 5 = 91,96 lbs/hr ved 10% sikkerhetsmargin. For ordens skyld så gir jo den samme beregningen at RS2 skal måtte ha 490cc dyser for å klare 315 hk på bensin. EDIT: Og det Tommy sier backer jo det jeg mente om at 580cc holder til 380 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2009 jeg kjører 450 kit på 550 dyser og e 85. Da blir trykket et sted mellom 4,5 og 5 bar på dysene. Å det skulle jo gå bra. men jeg kunne jo med fordel brukt 650 dyser. du har et sted mellom 4,5 og 5 bar grunntrykk altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2009 Jeg makser fuelsystemet på E85 (har målt etanolinnholdet, og det ser ut til å være mer enn E90) med 630cc dyser og 044 pumpe. Vet ikke om begrensningen sitter i dyser, slanger eller pumpe. Med 2.1bar peak ladetrykk er jeg på høye 12'ere på høyt turtall (noe som faktisk er helt OK på E85) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2009 du har et sted mellom 4,5 og 5 bar grunntrykk altså? Jepp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...