#1 Skrevet September 22, 2009 Har ett noe merkelig problem med S2en for tida, den går alt for fett.. Pluggene er greit sotet, og ser på AF/måleren at den går på mellom 12.5-13 på vanlig halvgass.. har vært nede i 11 på fullgass også. Hva kan årsaken til dette være? Dårlig coil? (Neppe byttet siden bilen er ny) Dårlige tennplugger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2009 Er vel bare å begynne med elemeneringsmetoden det da. 3B maskin? har en coil liggende her du kan få. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2009 Jeg tipper defekt lambda eller luftlekasje. Hvis den forresten går fetere på fullgass også en tidligere så vil jeg nok mest tro at det er luftlekasje et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 22, 2009 (endret) jo lavere tall, jo fetere blanding. hjernen vil prøve å holde den på 14,7 ved normal kjøring, mens i pådrag skal den ligge ca 11,5-12 for optimal forbrenning med fortsatt kjølende effekt fra bensinen. Min gikk MEGET fett før. Jeg fikk målte den da til 9,5 på full pådrag. Det stinket bensin etter meg... Etter jeg monterte bredbåndslambda og justerte ned bensintrykket fikk jeg den til å gå på 11,5-12 på fult pådrag. Da stinket det ikke bensin etter meg lengre, og motoren ble mer villig og gikk mye bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...