Sentrallås låser kun førerdør. audi 100 Type44

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter litt med sentrallåsen på min 1986 Audi 100.

det er ettermontert Defaalarm, og når jeg trykker på knappen som skal låse bilen og aktivere alarmen, er det kun førerdøren som låses.

Sentrallåsen fungerer ikke under noen omstendigheter, altså verken hvis jeg låser bilen med nøkkelen, eller trykker ned låsene innenfra.

Må med andre ord låse alle dører manuelt, unntatt førerdør (som jeg låser med fj.kontrollen til Defa).

Noen som har tips til hva som kan være feil?

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om sentrallåssystemet er vakumdrevet på typ44?

ser vakumslangene går inn i dørene, men klarer ikke å høre noe pumpelyd når jeg låser bilen.

Eventuelt; hvor ligger vakumpumpa/aggregatet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, sentrallåsen er vakumstyrt og pumpa ligger under baksetet på høyre siden, ved siden av batteriet om bilen har klima.

Det er litt forskjellig hvor mange triggere det er i de bilene. Av og til er det bare i førerdøra men det er mest skjeldent. Som regel er det også trigger på bakluka og i mange men langt i fra alle tilfeller også på høyredøra.

Men, som regel er det ikke de som er problemet, heller at selve pumpa er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant igjen denne tråden nå.

Fant feilen for en tid tilbake siden.

det manglet strøm til "bryteren" som står inne i førerdøra (den som skal gi signal til vacumpumpa).

fulgte ledningen fra bryteren i døra, og fant ut at den gikk inn i sikringsboksen. her målte jeg ikke strøm under noen omstendigheter, så da nappet jeg bare ut den ledningen, koplet sikring på den å koplet den direkte til batteriet. nå fungerer den fj.st. sentarallåsen som den skal.

dette "strømproblemet" i sikringsboksen kan være grunnen til mye i el-nettet mitt. har prøvd sånn smått å oppsøke koplingsskjema, men finner ikke så mye i grunn. har i tillegg til dette sentrallåsproblemet et strømproblem med tåkelysene. måler ingen strøm inn på bryteren til tåkelys, så regner med det kan være samme årsak som med sentrallåsen (at det heller ikke er strøm i sikringsboksen, der tåkelysbryteren skal få strøm.)

Men sentrallåsproblemet er iallfall fikset, og hvis noen har tips til hva som kan være feil i sikringsboksen, eventuelt noe spesifikt relè jeg skal sjekke, så tar jeg imot tips med stor takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.