Anbefalte innlegg

får opp feil melding i vag-com. electrical malfunksjon, fuel injectors sylinder 1. virke som dysa står open. det bludrer fælt av bilen og katalysator lampen tendes. går det an å overhale dysene, eller er det bare å kjøpe ny. koster jo 16000 for alle 8.: bh : går det an å bruke uorginaldyser. evt hvor får man kjøpt det på nett. vet at det samme dyser på ahc motoren og ahk,som eg har. hva slags biler ble levert med ahc-motor. sikkert lettere å finne på nett om man vet det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står sikkert et fabrikatnummer på den, så er det bare å sjekke ebay!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dele nr.077 133 551 L. trur det er bosch. prøvd å goggle dele nr. fikk bare opp en spreng skisse fra etka,en plass i russland. rart det må vel finnes noen erstatnings dyser. noen som vet hvordan man finner ut hvilken som passer. virke som det er klin umulig å finne deler til disse s6 plusene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket ebay. nærmeste eg kom var til a8. med dele nr 077 133 557 K. kan det være så nøye hvordan dyse man bruker. holder det ikke om dem klare levere nok.... eller er eg helt på jordet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha riktig størrelse på dysene, siden motorstyringen bruker åpningstiden på dem til å bestemme hvor mye bensin som blir sprøytet inn. Ville trodd det sto et Bosch-nummer på dysene i tillegg til delenummeret som du har funnet. Finner du ut hvor store de er så er det nok ikke vanskelig å få tak i et sett med tilsvarende. Alternativt bare kjøpe den ene du trenger på Møller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har et poeng ja. trur man må skru av en dyse og sjekke nr. men er det noe fare for å knekke noe eller. høre noen sir man må være forsiktig når man skrur de løs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, på bildet under ser du jo hvordan dysene sitter. Du drar vel bare fuelrailen rett opp, og deretter dysene rett ut. Så lenge du ikke knekker noe sidelengs burde det gå helt fint. Ser forøvrig ut som helt standard Bosch dyser, så hvis du finner ut størrelsen på dem, får du nok 8 nye for en fin pris fra utlandet.

 

133970.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvordan man finner str. på dysene. står det på dem. fikk ikke tid å ta opp dysene idag. må nok bli over helga. men fint å forske litt på de dysene. om det mulig å finne str. etter dele nr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch-nummeret er hvertfall 0 280 150 463 (Innsprøytningsventil). Disse står som "utgående" i webkatalogen til Bosch, men altså ikke "utgått" riktig ennå. Alternativt 0 280 150 509 som er til S8 med "samme" motor.

I følge dette dokumentet er førstnevnte 191 cc/min og de siste 173 cc/min. Personlig syns jeg det høres merkelig ut at de er så små, men hvem vet. Hvis det stemmer at de ikke er like, så er det isåfall de største du skal ha (0 280 150 463).

 

Edit: Den samme infoen går igjen i dette dokumentet, så da er det vel en viss sannsynlighet for at det er riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å bytta om dysene og sett om feilen flytta seg før jeg handla så mye deler. Er ikke sikkert vag com har rett heller.

Er ikke uvanlig at coiler og tenningsmoduler ryker på disse også, og da får du samme symptomer med (CAT) og buldrete gange.

Så mitt tips er å flytte litt rundt på dyser, coiler og tennigsmoduler for å være sikker.

Er ikke så lurt å kjøre mye med dette heller, for hvis det går mye uforbrent bensin ut, så kan cattene gå til helvete

 

Feet bil med riktig farge! Ganske lik min :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

thorvald. feilen er bare periodisk. men kan coilene være gåen fordi om vag-cat sier, electrical malfunction fuel injectors cylinder 1. ole. er ikke bosch nr det samme som dele nr i etka... da er det ikke rart eg slit med å finne dysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

thorvald. det kunne virke som det var en coil ja. målte den og det var brudd . kjøpte ny, men får opp samme feil. og no har bilen slått seg helt vrang periodevis. nekte helt å starte. prøver og koble til vag-com. med tenning av, men for ikke kontakt med motoren. men virker som man får kontakt så lenge man kiner på starteren. begynne tro at det er tenningsforsterkeren til sylinder 1-4 som er gåen. finns det noen måte å sjekke dem på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har trøbbel med og få kontakt med vagcom, må du sjekke ecu... En kompis hadde det samme problemet, der var det vann i ecu pluggen...et deksel som ikke var helt tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rune. takker. sjekket ecu. alt var helt fint og tørt der. tok for sikkerhetskyld å sprayet elektrorens overalt. det virke som motoren må gå på min bil for å få kontakt. høres rart ut. men koblet til vag-com uten å starte eller slå på tenning. fikk ikke kontakt..... men med engang eg startet bilen,fikk eg kontakt med controller. har no hatt løs tenningforsterkerne og renset og sprayet kontaktene. så får prøve å se om det funker. utrolig rart bilen skal nekte å starte med bare feilmelding på syl.1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha tenningen på for å få kontakt med VAG-COM. Trodde man måtte det på alle biler, men VET hvertfall at man må det på C4. Du må ha noe mer feil enn én dyse for at bilen ikke skal starte, det er hvertfall helt sikkert! En femmer går jo på 3, så da skal da jaggu en åtter gå på 7 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he. enig der. må jo være noe rart ja. burde starte lett selv om det bare er en som ikke virker. men hvordan er det om fire av åtte ikke virker. f.eks. om en av tenningsforsterkerne har gitt opp. evt. periode feil. blir den vanskelig å starte da. og får man opp feilmelding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ihvertfall få endel feil-tenninger.... OM du ikke har anntydning til tenning på en eneste sylinder, så mangler det enten gnist eller bensin. Årsaken kan jo ligge endel plasser, men det må da være en felles faktor som påvirker alle. Alt fra en hallgiver til ecu. Bla, så skal vel bensinpumpe rele ha en tennings puls for og legge inn holdekobling.

 

For og sjekke gnist kan du koble til std "gammeldags" pluggledning på coilene med en vanlig tennplugg i enden mot gods.

Skal du sjekke for bensin, må du evt ta ut dysene og f.eks sette dem i hver sin 1/2 liter flaske, og kjøre starter.

 

Og som nevnt, tenning må være på for at vagcom skal få kontakt. Men du vil få lys i pluggen selvom tenning er av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel der var det konkludert med at bilen ikke får bensin. helt tilfeldig med at en coil gikk til f...det som er sjekket no er med et annet rele. dvs den som har nr 208. plass nr 6 under ratt. er det riktig. og bilen får fremdeles ikke bensin. filtret er ok. har bestilt nytt rele fordi møller så på den og sa kontaktene var litt brent. men er det noe annet man bør sjekke før man bestille bensin pumpe. er visst svin dyr på de her bilene. evt hva er fremgangsmåten å sjekke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel der var det konkludert med at bilen ikke får bensin. helt tilfeldig med at en coil gikk til f...det som er sjekket no er med et annet rele. dvs den som har nr 208. plass nr 6 under ratt. er det riktig. og bilen får fremdeles ikke bensin. filtret er ok. har bestilt nytt rele fordi møller så på den og sa kontaktene var litt brent. men er det noe annet man bør sjekke før man bestille bensin pumpe. er visst svin dyr på de her bilene. evt hva er fremgangsmåten å sjekke det.

 

Burde vel være mulig å tvangskjøre pumpa ved å laske muligens?

Jeg bytta pumpe på min for en uke siden og den kom på 2500. Har den gamle enda hvis du ville prøvd den før du event. kjøper en. Fungere som den skal, men bråkte litt, så jeg bytta den før den evnt. røyk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta pumpe på min for en uke siden og den kom på 2500. Har den gamle enda hvis du ville prøvd den før du event. kjøper en. Fungere som den skal, men bråkte litt, så jeg bytta den før den evnt. røyk

 

kjempe greier. vet du foresten om man kan bruke en hvilken som helst pumpe fra audi. noen sir det. evt man bytter bare et adapter. om det er en 60mm eller 45mm pumpe. når eg tenke etter hadde eg noen rare surre lyder bak fra bilen som nesten hørtes ut som et lager som var gåen, men det kom og gikk med ujevne mellom rom. og tenkte ikke noe mer over det før nå. kanskje det var pumpen. men kan komme tilbake til deg. skal bare først prøve om man kan bruke biltema pumpen. den kan eg ha før helgen . og om den passe så er det jo topp. koste nesten ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempe greier. vet du foresten om man kan bruke en hvilken som helst pumpe fra audi. noen sir det. evt man bytter bare et adapter. om det er en 60mm eller 45mm pumpe. når eg tenke etter hadde eg noen rare surre lyder bak fra bilen som nesten hørtes ut som et lager som var gåen, men det kom og gikk med ujevne mellom rom. og tenkte ikke noe mer over det før nå. kanskje det var pumpen. men kan komme tilbake til deg. skal bare først prøve om man kan bruke biltema pumpen. den kan eg ha før helgen . og om den passe så er det jo topp. koste nesten ingenting.

 

Aner ikke... Tok ikke noe sjanse på at noen annen pumpe passa. Er jo litt viktig at den nye leverer nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme pumpe på alle C4, så den leverer nok RIKELIG på en 4,2 :) Ikke helt godt tegn hvis pumpen lager høye summelyder som kommer og går nei, det gjorde min gamle også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme pumpe på alle C4, så den leverer nok RIKELIG på en 4,2 :) Ikke helt godt tegn hvis pumpen lager høye summelyder som kommer og går nei, det gjorde min gamle også...

 

kjempe greier. da prøve man en fra biltema i første omgang. monterte en derifra på en chippet s4 2.2. og der fungerte biltema pumpa helt knall. passet rett i og. så faktisk helt ut som bosch pumpa spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme pumpe på alle C4, så den leverer nok RIKELIG på en 4,2 :) Ikke helt godt tegn hvis pumpen lager høye summelyder som kommer og går nei, det gjorde min gamle også...

 

S6 Plus har ikke samme pumpe som de andre C4 ifølge etka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 Plus har ikke samme pumpe som de andre C4 ifølge etka.

 

oj... hørtes ikke bra ut. men mulig det da man får bruk for den brakketten som dem selger på møller. for det er visst forskjellig diameter på pumpene. mulig eg tar feil da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.