Sentrallåsen funker ikke, kommer meg ikke inn i bagasjerommet (A4)

Anbefalte innlegg

Hei:)

Tror pumpa til sentrallåsen har tatt kveld, ingen reaksjon når jeg bruker nøkkelen. skjekka sikringene og alle er ok. Kommer meg ikke inn i bagasjerommet på bilen, så får verken fylt drivstoff eller skifta pumpa. Har nøkkel som passer i dørene og for tenning, men nøkkelen kan ikke låse opp bagasjelåsen. Har vært innom møller og bestilt ny nøkkel, men virka ikke det heller, må være byttet en gang låsen på bagasjerommet?? har iallefall ikke nøkkelen som passer. Har ikke nedfelbar baksete heller.

Bilen det gjelder er en A4 1.8t (1995) modell.

Håper noen har gode tips :)

Mvh

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper låsen din på bakluka er den som alltid har vært der, men at den er full av dritt så du ikke får rikka den.

Regelrett spyl låsen med olje/rustløser/diesel eller lignende saker. med jevne mellomrom setter du inn nøkkelen og vrir fram og tilbake.

Det er igrunn et vanlig problem siden denne låsen aldrig er i bruk og blir utsatt for MYE dritt gjennom årene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper låsen din på bakluka er den som alltid har vært der, men at den er full av dritt så du ikke får rikka den.

Regelrett spyl låsen med olje/rustløser/diesel eller lignende saker. med jevne mellomrom setter du inn nøkkelen og vrir fram og tilbake.

Det er igrunn et vanlig problem siden denne låsen aldrig er i bruk og blir utsatt for MYE dritt gjennom årene.

Stemmer at jeg aldri har brukt den, kan prøve å smøre den opp, og se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd å smurt opp låsen, men den vil ikke, virker som det er feil nøkkel, og da må jo låsen være byttet en eller annen gang. Noen andre forslag?? Får ikke brukt bilen nu, får jo ikke fylt bensin, så trenger noen gode råd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det hjelper så har ikke jeg sjangs på mitt bagasjerom med nøkkel heller.. sitter bom fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det hjelper så har ikke jeg sjangs på mitt bagasjerom med nøkkel heller.. sitter bom fast.

Da er vi 2 :) må da være en måte å komme seg inn???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut baksetet?

Er ei plate bak settene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrallåsen på disse er vel vakumstyrte? Så da går det jo en vakumslange inn til bagasjerommet ein plass? Det går vel ann å sette vakum på denne for å låse opp?

Edit: Pumpen ligger vel kanskje i bagasjerommet???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvor pumpen ligger så bør alle slangene være koblet sammen. På C4 ligger pumpen under baksetet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problem på min gamle a4. men da var det selve låsemekanismen som var tørr og full i drit. funket etter å ha rengjort og sprayet mye 5-56 på den vertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problem på min gamle a4. men da var det selve låsemekanismen som var tørr og full i drit. funket etter å ha rengjort og sprayet mye 5-56 på den vertfall.

har sprayet 5-56 og sprutet trykklyft for å rense, men ingen forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrallåsen på disse er vel vakumstyrte? Så da går det jo en vakumslange inn til bagasjerommet ein plass? Det går vel ann å sette vakum på denne for å låse opp?

Edit: Pumpen ligger vel kanskje i bagasjerommet???

Ja pumpa ligger i bagasjerommet

Ifølge Haynes boka, er det vakum for å låse og trykk for å åpne. Så hadde tenkt å prøve med trykkluft på slangene som går underbaksetene, men er det samme hvilken jeg tar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.