GTI 16V som ikke vil starte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har den siste uka hatt av innsug, ventildeksel etc. for litt oppussing, og samtidig byttet pakninger.

Jeg har også byttet plugger, tennkabler, rotor og fordelerlokk. Tenningsrekkefølgen er satt til 1-3-4-2 (Mot klokken) med sylinder nr. 1 oppe til venstre, om man ser fordeler forfra.

Jeg hadde god tro på at denne skulle starte nå, men den gang ei...

Mistenkte først gnist, men det viste deg at det var full fart både ut fra coil og på pluggene.

Derfor mistenker jeg nå bensintilførselen, og derfor må jeg forhøre meg her da jeg absolutt ikke kjenner denne innsprøytningsmekanismen.

Om jeg skrur av tilførselen til bensinmengdefordeleren fosser det bensin i massevis, så den får tydeligvis bensin der.

Jeg nappet ut en dyse og la denne forran på radiatoren mens jeg gikk inn i bilen og vred på nøkkelen. Da dusjet den så vidt det var littegrann mens pumpa gikk (1 - 2 sekunder), men om jeg dro bilen på starteren dusja den ingenting (Er dette riktig?)

Jeg skrudde også av bensinslangen til en dyse på selve fordeleren og hadde på både tenning og dro den på starteren uten noen tegn til liv der, men det er kanskje feil å se etter bensinsprut der da?

Hvordan kan jeg ellers sjekke at dysene eller tilførselen er i orden? Er det noen mekanisme som kan gå i stå her (I bensinmengdefordeleren)?

Det er jo litt tvilsomt at alle fire dysene er tette, så den burde jo gitt noe livstegn på iallfall en eller to sylindre.

Er det noe jeg burde være ekstra obs på, som kjente problemer eller lignende?

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å kinn motoren mens du trykker ned luft spjelde som styrer bensinfordeleren, Desse mekaniske fordelerene er litt sære, og vist det har komt litt luft inn i systemet blokker den heilt og vil ikkje gje fra seg bensin, men holder ein spjeldet nede så tvangskjøyrer du bensinen i gjennom.. Funka på den eg hadde ein gong i tida :) lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.