#1 Skrevet September 23, 2009 Jepp jepp, som tittelen sier kom tiden endelig til å ta min egen bil:) Og da tok jeg likeså greit turen opp til Verdalens store sønn, Ketil på ScandicShine og hadde et lite kurs samtidig. Først en liste av produkter Vask: Scholl RimSeven CG Grime Reaper CG Maxi Suds II CG CitrusWash&gloss Swissvax car bath Scholl nye såpe som jeg ikke husker navnet på Scholl Crack 9000 Scholl Rapid 9000 Korrigering: Scholl S0 Scholl S03+ Swissvax Cleaner Fluid Pro Chemical Guys våtslipe"kit" Scholl Ull Scholl Orange pute Scholl Gul Scholl hvit spider LSP: Swissvax Insignis utvendig Swissvax Concorso innvendig dører Glass: CG Streak Free Glass Cleaner NanoLotus Pro Glassforsegling Dekk og Felg: Swissvax Autobahn Swissvax Pneu + MASSSE microfiber! CG Metal shine Scholl Purple CG Green Clean Hadde en liten tur foran meg Etter snaue ti min møtte jeg dette synet :thumbdown: Etter 8,5 timers kjøring var jeg fremme og vi begynte å rydde plass på verkstedet til Ketil, og det var jo et prosjekt for seg selv :rolleyes: Men men, etter en del rydding begynte vi med vask 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2009 Jeg fylte tanken så full før jeg dro at det faktisk rant over Var nylagt asfalt på vei oppover og Her RimSeven som jobber Og møkk etter grimereaper på dekkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2009 Ketil gjorde seff all moroa selv Her kommer et par bilder som er tatt med ca 3 sek mellomrom, om Scholl Crack 9000 funker? Og mens jeg håndvasket bilen kom Ketil på at sist Ørjan var der avfettet han Swissvax skiltet på veggen, så da satt han det likeså greit inn med Scholl W06(?) Så startet "moroa", jakten på rds og swirls! Der skulle jeg ønske at jeg hadde sort bil! Speilene er idet minste sorte da, eneste brukbare 50/50 bildet, resten hadde jeg ikke sjangs til å få på kameraet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2009 Her var det testing av komboer, den paden som ble brukt først der holdt jeg meg før ørene når produktene ble spredt! Fysj for noen lyder Her er venstre lykt etter sliping med Sholl S0 på foam applicator og S03 og ull etterpå Og høyre før polering Samme lykt, bare opp-ned Yess, endelig 50/50 Så ble Ketil lei, og startet produkttesting av de gråe sprayhodene med Viton pakning En halvtime med ødeleggelse er godkjent syns jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2009 Og her var jeg visst over på kvalitets sjekk av speilene igjen Fysj, to riper Så hadde Ketil plutselig bestemt seg for å våtslipe frontlykter, ikke dumt Etter slip Jeg prøver Og prøver Litt usikker på hva jeg drev med her... ...og her Etter S03 og ull Nuppefjerning før... ...og etter Et lite oversiktsbilde Rent bagasjerom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2009 Innvendig etter GreenClean 1:15 (anbefaler å ha alle dører åpne under bruk:P) og skinn/alcantara rens og Leather Master nubuck på alcantara og Vital på skinn Og så tok selvfølgelig Ketil all moroa igjen, og buffet av første lag med Swissvax Insignis Så renset jeg mattene med GC 1:15 og børste og så Foma rensemaskin Her vasker jeg innsiden av dørene før voks Et par bilder med mattene i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2009 Innsider av dører fikk Concorso på seg Sjefen til Ketil (Christina) tok kvalitetssjekken under panseret da jeg var sliten og lei Motorrom ble forøvrig vasket med Grime Reaper og plast ble sprayet med Scholl Purple 9000 mens det var vått, lakk ble clayet og concorso ble lagt på Så ble andre lag Swissvax Insignis buffet av og Autobahn buffet av felgene Og så var det ut i sola 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2009 Et av gliset til Ketil som forresten går meget godt! Jeg så meg nødt til å gå over dekkene med micorfiber, da de var for glossy for min smak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2009 Nydelig resultat! å ikke minst NYDELIG bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 23, 2009 Sinsykt resultat ja og bilen din er helt sinnsykt pen:tilber: Helt hærlig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 23, 2009 LEkkert LArsi:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 23, 2009 SYKT bra Lars... og ikke minst de gamle speilene mine ble reddet... hehe snakkes i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 23, 2009 Strøkent Belle, latterlig pent egentlig... Men med så lav bil så regner jeg med at du hadde en morsom tur hjem igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 23, 2009 Strøkent Belle, latterlig pent egentlig... Men med så lav bil så regner jeg med at du hadde en morsom tur hjem igjen Takk for det Bernhard! Nå er den nyvasket igjen tilogmed;) Hehe jo, skrapet under bilen på gul-linja, og jeg subbet faktisk på E6 og over Østerdalen et par ganger så gnistregnet sto hundre meter bak bilen. Neste gang blir det å kjøre i dagslys både opp og ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 23, 2009 Nydelig resultat! å ikke minst NYDELIG bil! Sinsykt resultat ja og bilen din er helt sinnsykt pen:tilber: Helt hærlig:) LEkkert LArsi:D SYKT bra Lars... og ikke minst de gamle speilene mine ble reddet... hehe snakkes i kveld Takk for det gutter! Hyggelige ord:) Hva skjedde med den poleringen du hadde PK? Litt lettere å se 50/50 shots på sort enn silberblaü bil: rolleyes Speilene ble nesten strøkne igjen vettu Arve: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 23, 2009 Er bare et ord som trengs her! NYDELIG! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 23, 2009 Knallbra resultat, som seg hør og bør etter et besøk hos Ketil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 23, 2009 Vanskelig å få wet-look på sølvfarget bil, men jaggu fikk dere det til Utrolig bra jobbet!! Men som du sier, så er det noe drit med sølvfarget bil i forhold til å vise 50/50 bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 23, 2009 Er bare et ord som trengs her! NYDELIG! Takk for det! Knallbra resultat, som seg hør og bør etter et besøk hos Ketil Takk hehe, må jo nevnes at det var jeg som gjorde alt bare med instukjsoner av Ketil så ting ble så bra som mulig:) Vanskelig å få wet-look på sølvfarget bil, men jaggu fikk dere det til Utrolig bra jobbet!! Men som du sier, så er det noe drit med sølvfarget bil i forhold til å vise 50/50 bilder Takk for det, Swissvax Insignis er helt rå! Vi så klare forskjeller mellom et og to lag og faktisk, det var litt moro:) Jeg blev irritert og gav opp 50/50, så rett og slett ikke forskjell: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 24, 2009 På pilgrimsferd du også ja? Dette ble veldig bra! For en nydelig bil! Bra jobbet gutter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 24, 2009 På pilgrimsferd du også ja? Dette ble veldig bra! For en nydelig bil! Bra jobbet gutter! Ble nødt til det ja, farlig det der: smil : Takk for hyggelig tilbake mld! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...