#1 Skrevet Januar 7, 2005 Jeg fikk problemer idag tidlig med min 92`Golf VR6 Da jeg kom opp på 5000 runder begynte den å klippe, akkurat som om sperren koblet inn Og nå i ettermiddag da jeg skulle kjøre fra jobb var den bra i starten, men når motoren var varm klippet den på under 3000........ Skal ut å se litt på det etterpå, men kan det være en slange som har hoppet av???????? Er det noe som har vært bori noe lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2005 Fikk du fikset dette, hva var galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2005 Jeg fikk problemer idag tidlig med min 92`Golf VR6 Da jeg kom opp på 5000 runder begynte den å klippe, akkurat som om sperren koblet inn Og nå i ettermiddag da jeg skulle kjøre fra jobb var den bra i starten, men når motoren var varm klippet den på under 3000........ Skal ut å se litt på det etterpå, men kan det være en slange som har hoppet av???????? Er det noe som har vært bori noe lignende? Sjekk plugg ledningene dine i mørket da bilen står på tomgang. Se om det er overslag noe sted. Bytt rotor og fordeler. Bytt pluggene også. Kjøp NGK, de funker best på VR6. Nei, har aldri vært borti dette før. Er bilen chipet, kan det være chipet som er problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2005 Har nettopp skiftet rotor og fordelerlokk, men uten hell Men fikk på øret at det var noe som het halvgiver/halegiver??...... Vet ikke helt hva det er, men det ble sag at det var noe som sto fast i andre enden av fordeleren og at den var mest sansynlig ødelagt og at hvis det var den så måtte jeg ikke presse bilen for mye ... Skal prøve å få litt mer info om det og om det er noe som er dyrt eller kan kjøpes brukt???? Noen andre som har hørt om det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2005 Kan hive meg på denne tråden jeg også. Igår fyllte jeg full tank 98oktan . Etter noen runder i byen begynte den å fuske. Og nå går den kun på 5 sylyndre? Kan dette ha noe med at jeg fyllte 98oktan og ikke 95oktan som jeg har gjort før? (hørte av en fugl at motorer som var chippet skulle gå på 98oktan) Noen som har kjennskap til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2005 Når motorene chippes, optimaliserer man tenningen osv for å gå på 98-oktan. Dersom du kjører 95-oktan på en chippet bil, vil den faktisk gå dårligere enn utgangspunktet. Men den skal gå på alle sylindre uansett, dette er nok noe annet en bensinen du fylte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2005 Det var dumt, kan det ha noe med at jeg holdt på å gå tom for bensin. Merket at det kom et litte hopp og hark rett før jeg svingte inn til stasjonen? Kan jeg ha fått inn noe rusk slik at det ikke kommer bensin til den ene sylinderen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2005 Det kan jo ha vært både kondens og skitt i tanken som kan forårsake problemer fremover. Det enkleste er jo å sjekke bensinfilteret ditt, da det skal ta unna det meste. Ellers blir jo dette et problem som stort sett bare kan løses via feilsøking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2005 Vil det være skadelig for motoren på kjøre med kun 5 aktive sylindre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2005 Vil det være skadelig for motoren på kjøre med kun 5 aktive sylindre? Ja, det kan være skadelig! Sjekk pluggledninger og plugger. Skal sitte ei plast skinne på stanga som holder pansret ditt oppe. Den brukes til å løsne plugg ledningene. Kjør plast skinna ned i plugg hullet, vri til siden og dra deretter opp. Enkelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...