#1 Skrevet September 23, 2009 Hei er det forskjell på høyden på fjørbein på høyre og venstre side? Har bygget om coilover og da har det blitt bemerket at fjørbeina ikke var like, dette er anmerket etter at jobben er gjennomført, men er lite interessert i å ha fjørbein med forskjellig lengde. Men for å være på den sikre siden vil jeg sjekke er det forskjell på høyre og venstre side foran? Legger ved bildet. Håper på raskt svar ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2009 (endret) Jøss... Da har du gjort en dårlig jobb da.. Det er KW du har der? Hvem bygget om? pris ? Og er det bygget om med papirer til 200/100```?? Di er like på begge sider. Mine er nå det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2009 Burde vel hørt med deg før de laget disse ferdig vel.....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2009 Skal vel si det slik at de som bygde de ikke så dette før etterpå, men det som er merkelig er at de fjørbeina jeg sendte inn er de jeg har i prosjekttråden om min bil Audi 100 t q sport. Der er et bilde som ble tatt da de lå vedsiden av hverandre, og der er fjørbeina like. De er tatt fra samme bil også Audi S6 4.2. Men ville bare høre her først. Har en sak på dette, som har gått en stund har ventet i mnd på de fjørbeina og når de kommer tilbake er de forskjellig!!! Vel har mine antakelser på hva som har skjedd men dette kommer jeg ikke til å akseptere dette her. Fortvilt over dette da jeg har ventet lenge på fjørbeina. Ja det er KW det er snakk om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2009 (endret) Legger ved fjørbeina som jeg sendte inn, men er det samme fjørbein som de som skal være bygget om???? Synes det er forskjell på festehullene til calipper??????? De jeg sendte inn var fra S6 4.2. Håper på svar her, de som er bygget om er fortsatt i Tyskland derfor har jeg også bare bilder å gå etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 24, 2009 Fjærbeina du har bilde av i første post er ikke like S4/S6 bein. En ser det lett på bolthullene til caliper. De ombygde beina er like 100/A6 C4 og 100/200 typ44 samt amerikanske UrS-biler mtp bolthull til caliper. Se bildet under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2009 Slik at man kan konkludere med at mine fjørbein aldri kom til KW og at det ble sendt ned fjørbein fra A6 C4 eller Audi 100/200. Det var det jeg fryktet da firmaet i første omgang brukte 5-6 uker før de klarte å sende ned fjørbeina, og først sa at de ikke fant de eller hadde fått de, før jeg konfronterte med sendingsnr at de hadde mottatt fjørbeina som jeg hadde sendt inn. Etter mye om og men så ble de "funnet" og sendt til Tyskland etter 5-6 uker. Dette er ikke bra. Ellers takker jeg for svar her ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2009 Vanskelig å se på bildet av de ferdig fjærbeina, men er 99% sikker på at det du har der og har fått ombygd er vanlig 100/A6-fjærbein. De du har bilde av før modifikasjon er derimot fra S4/S6, altså riktig type. Noen et sted på veien har rotet til, enten ved en glipp eller med overlegg. Problemet er vel å finne ut hvor noe har skjedd. De fjærbeina du har der gir ihvertfall ikke muligheten for å feste riktige bremser, og ikke minst gir de vesentlig mindre sporvidde enn de "riktige". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2009 Har nye bremser fra S6 plus om jeg skal montere, og kommer uansett ikke til å ta imot fjørbein som ikke er mine og som mest sannsynlig er fra to forskjellige biler, (derfor forskjellig lengde på de). Fra hvilken bil de kommer fra er egentlig uinteressant så lenge de ikke kommer fra en S6 (euro spec). Jeg hadde fjørbein fra s6 som var i bra stand og forventer å få de samme fjørbeina tilbake. Det synes jeg er en real deal. Hva som egentlig er skjedd kommer sikkert aldri frem, men de var ikke gratis de fjørbeina jeg sendte inn da, og det er jo litt drøyt og bare si at det er ok og tapet av et sett med fjørbein er noen man må regne med. Det vil koste meg 3000-4000kr å skaffe meg et nytt sett med fjørbein og de er ikke å finne på hvert gatehjørne heller. Men får se hva de sier i morgen, hvis de gidder å svare på mail, telefon vil de ikke ta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2009 Tipper de uansett opererer med 'pantesystem' som ikke garanterer at du får de samme tilbake, gjerne pga. omarbeideingstid etc. Vanlig med dette på mange ting for å få ned leveringstid. Men uansett bør du få tilbake riktige bein, og i hvertfall ikke to med forskjellig lengde! Dette lukter reklamasjon lang vei, ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2009 Er ganske vanlig med panteopplegg, men det her har vært en spesialbestilling og det er ikke mange S6 C4 fjørbein som sendes fra Norge. Har fått svar fra firma i dag at de skulle ta et møte på det og se på mulighetene for at det kanskje hadde skjedd en glipp ved forsendelsen fra Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2009 KW har faktisk operert med 1:1 ombygging av kundefjærbein når det kommer til UrS4/6. Panteordninger er det ofte importørene som har stått for. Nå har derimot KW planer om å begynne å selge coilovers med fjærbein til biler der spindelhuset er en del av fjærbeinet. Dvs at man kjøper ferdige fjærbein med høydejustering uten noen ombyggings-/pante-/returordning. Prisen skulle heller ikke bli særlig dyrere enn dagens ordning. Når dette blir en realitet vet jeg ikke, men planen er god. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2009 KW har faktisk operert med 1:1 ombygging av kundefjærbein når det kommer til UrS4/6. Panteordninger er det ofte importørene som har stått for. Nå har derimot KW planer om å begynne å selge coilovers med fjærbein til biler der spindelhuset er en del av fjærbeinet. Dvs at man kjøper ferdige fjærbein med høydejustering uten noen ombyggings-/pante-/returordning. Prisen skulle heller ikke bli særlig dyrere enn dagens ordning. Når dette blir en realitet vet jeg ikke, men planen er god. Da må di altså kjøpe nye fjørbein di da som di bygger om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 25, 2009 Mikkel, jeg kan jo ikke vite alt. Enten det, eller så "lager" de fjærbeina selv, med spindelhus og alt. Dette er uansett ikke bekreftet på noe som helst måte så ta det med en god klype havsalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 29, 2009 Da har jeg fått svar, og da har man erkjent at det er byttet om på fjørbeina. Status nå er at de har S6 fjørbein hos KW nå, og de beklaget problemene som har vært. Det bør mao ikke gå for lenge før jeg endelig får mitt KW understell til min Audi 100 ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 29, 2009 Drøye greier, men bruker de noe som helst av de orginale fjærbeina, det på øverste bilde ser jo helt nytt ut, eller er det sandblåst og galvanisert eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 29, 2009 Correctomundo! Sandblåst og galvanisert. Mesteparten av fjærbeinet er urørt. Det er bare fjærskåla som er byttet ut med et gjengeparti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 29, 2009 Da har jeg fått svar, og da har man erkjent at det er byttet om på fjørbeina. Status nå er at de har S6 fjørbein hos KW nå, og de beklaget problemene som har vært. Det bør mao ikke gå for lenge før jeg endelig får mitt KW understell til min Audi 100 ;-) Var de grei nok til å erstatte ny frakt også da? Regner med du må sende de feile tilbake også, og det må jo firmaet ta på sin kappe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 29, 2009 Hentet aldri de som var feil. Så hvis de holder ord nå så skal de være klare innen 2 uker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 2, 2009 Da er det november og fortsatt ingen fjørbein :-((( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...