Fikse gnistsprutskade på glass?

Anbefalte innlegg

Jeg var litt kjapp nettopp, og tenkte jeg skulle få kappa litt av takstativet (som stakk langt ut på sidene) før jeg skulle begynne på middagen. Og da gikk det jo litt som det ofte gjør når man skal gjøre ting kjapt; litt for kjapt.

 

Jeg regnet med at glasset ville tåle gnistspruten fra vinkelsliperen, men der tok jeg visst feil. Er det mulig å rubbe/polere dette bort? Er veldig fine arr i overflaten av glasset.

 

Legger ved bilde:

takstativ-tabbe1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med Sitrusrens først. Går ikke det, prøv å poler eller rubb det bort. Vil tro at mesteparten går av med dette. Eller bruke barberblad etterfulgt av polering, kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at dette har brent/smeltet seg inn i glasset!

 

Da greier du ikke å få det vekk! Glass er jo tross alt "flytende" så tåler ikke så mye som en skulle tro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med Sitrusrens først. Går ikke det, prøv å poler eller rubb det bort. Vil tro at mesteparten går av med dette. Eller bruke barberblad etterfulgt av polering, kanskje?

 

Jeg dro over med et stanleyblad med en gang, og da fikk jeg skrapt vekk noe. Men det ser ut som om resten sitter som arr i glasset...

 

 

 

Hm... Høres interessant ut! Har du prøvd det?

 

Kan være at dette har brent/smeltet seg inn i glasset!

 

Da greier du ikke å få det vekk! Glass er jo tross alt "flytende" så tåler ikke så mye som en skulle tro

 

Er det jeg også er redd for. Er på vinduet i venstre bakdøra og bagasjerommet. Det i døra er jo en grei sak å evt. bytte, men det er gjerne litt mer styr med det andre. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må byttes. Metallpartiklene brenner seg inn i glasset.. Irriterer meg grønn over 'bilfiksere' som ikke dekker til vinduer når de tar i vinkelsliperen! Hadde til og med sprut på vinduet på kontoret etter slipearbeid på reisverket! De som bygde trodde ikke på oss når vi sa det var fra byggingen, og ville ikke bytte vinduet! :P (Kun papir på kontoret..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må byttes. Metallpartiklene brenner seg inn i glasset.. Irriterer meg grønn over 'bilfiksere' som ikke dekker til vinduer når de tar i vinkelsliperen! Hadde til og med sprut på vinduet på kontoret etter slipearbeid på reisverket! De som bygde trodde ikke på oss når vi sa det var fra byggingen, og ville ikke bytte vinduet! :P (Kun papir på kontoret..)

 

Irriterer du deg grønn over meg, Bjørn Erik? :(:P

 

Jeg dekket godt til når jeg tok andre siden! Har ikke vært borti problemet før, men har vel kanskje ikke vært så nær i den vinkelen tidligere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde hvertfall bruke clay på lakken i området rundt der du har kappet, regner med at det ikke bare er vinduet som har fått det.

Bruk clay å få rubbet å bont opp etterpå, viss ikke vil det komme rustprikker der det er metallpartikkler fra kappinga.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde hvertfall bruke clay på lakken i området rundt der du har kappet, regner med at det ikke bare er vinduet som har fått det.

Bruk clay å få rubbet å bont opp etterpå, viss ikke vil det komme rustprikker der det er metallpartikkler fra kappinga.........

 

Det er heldigvis bare på ruta som jeg har sett, ser greit ut ellers. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.