Passat 93, "tett" varmeapparat?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lagt merke til at bilen dugger ganske mye på innsiden av rutene for tiden. Det kommer nesten ikke luft ut av ventilene, og vifta går ganske tungt. Når jeg slår på ren kaldluft så blåser det som det skal, men med en gang jeg åpner for litt varmluft så begynner vifta å jobbe tungt. Det er nesten som når du setter støvsugeren borti madrassen eller noe. Det kommer varmluft, men det er veldig lite.

Hjelp!

Hva tror dere at det kan være for noe? Det er ikke tett fra utenfra og inn i viftehuset, og symptomene er de samme når jeg stiller anlegget til å blåse på ruta, i ansiktet, eller ned i fothuset..

Jeg har begynt å plukke ned dashbord og annet innventar for å komme til, men det virker neste som om varmeapparatet er bygd baklengs, og at de satt inn torpedoveggen etter varmeapparatet... :) Er det noen der ute som har demontert dette før, eller som vet om et lurt triks eller to?

mvh

Erlend

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka om det er pollen-filter på den ?? Vet ikke om det var det på 93 modellene.....men verdt en sjekk !! Ligger nok under det svarte plast-dekselet i vannkassen,det som dekker til viskermekanismen hvis du skjønner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare netting der. Når jeg tar bort vifta, så ser jeg rett ned i gulvmatta i fothuset...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.