#1 Skrevet September 24, 2009 Dette burde vel gå med litt massering av hjulbuene,9x17 ET27 ? Men hvilke dekk skal man ha på slike felger da ? 215 bredde må det nok til,men blir det for drøyt med 35 profil ? 40 profil er vel kanskje mere "safe" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2009 Ville nok gått for 35 profil. 17" er noe større i hjulbuene i forhold til f.eks 9x16 som mange kjører med. En annen ting er om bakfelgene kommer til å subbe inni fjøra/beinet om du har justerbart men du har jo i såfall innpresset på riktig side da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2009 Ville nok gått for 35 profil. 17" er noe større i hjulbuene i forhold til f.eks 9x16 som mange kjører med. En annen ting er om bakfelgene kommer til å subbe inni fjøra/beinet om du har justerbart men du har jo i såfall innpresset på riktig side da Ja innpresset er heldigvis på "riktig" side som du sier. Spørs om det må bli 215/35 da ja....blir sikkert upopulær når jeg skal ha på dekk da men hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2009 Ville nok gått for 35 profil. 17" er noe større i hjulbuene i forhold til f.eks 9x16 som mange kjører med. En annen ting er om bakfelgene kommer til å subbe inni fjøra/beinet om du har justerbart men du har jo i såfall innpresset på riktig side da Foran er det nok større sjans for at felgene tar borti fjørbeinet om man har justerbart;) Justeringsmutteren kommer til å bli i veien hvis man skal lavt. Må nok ned på ET20 og da kan du få det til å gå med riktig justert camber (positiv/tett ved nøytral/riktig camber). ET15 og du kan nesten ha den camberen du vil, og da tenker jeg på negativ camber. Klart det kan gå, men jeg tror du kommer til å slite litt med 9x17 foran om du skal noe særlig lavere enn 60mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2009 Foran er det nok større sjans for at felgene tar borti fjørbeinet om man har justerbart;) Justeringsmutteren kommer til å bli i veien hvis man skal lavt. Må nok ned på ET20 og da kan du få det til å gå med riktig justert camber (positiv/tett ved nøytral/riktig camber). ET15 og du kan nesten ha den camberen du vil, og da tenker jeg på negativ camber. Klart det kan gå, men jeg tror du kommer til å slite litt med 9x17 foran om du skal noe særlig lavere enn 60mm. Vi får se når den tid kommer Mads....men det er jo bare en tomme større enn 9x16 som mange kjører rundt med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 24, 2009 En tomme større, ja, men fortsatt samme problematikken med plass til fjørbeinet foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2009 Bare å senke nok så innersiden av felgen går over justeringsmuttene og mellom 2 runder av fjøra Og er det dårligere plass innover forran enn bak mtp fjørbein? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2009 Jepp, det er nok det - ihvertfall etter mine egne erfaringer. Er som regel foran du får problemer med 9" brei felg med innpress høyere enn 15-20;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2009 Vi får se når den tid kommer Mads....men det er jo bare en tomme større enn 9x16 som mange kjører rundt med. den "bare en tomme" du snakker om har mye å si på senk når det er trangt på plassen, og det blir det, siden du har mindre dekkside og strekke. dermed vil felgen kunne subbe rett i skjermen.. (det vli jo bli tilsvarende om du bruker 215/35-16, bare du vil få en del høyere bil med 215/35-17 siden hjula nok er største hinder i å senke nok) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2009 Senke nok er jo relativt da....jeg vet at den ikke kommer til å bli griselav. Men skal nok prøve å få til å senke den slik jeg blir fornøyd iallfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2009 Var hos en kompis som har noen 8,5x17 felger liggende. Med litt improvisering med litt mellomleggskiver,en jekk og felgen festa med en bolt fikk vi testa det sånn noenlunde. Tror ikke jeg får senket nok til at det blir pent..... Så jeg skrinlegger hele dritten å kjøper noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2009 Dette burde vel gå med litt massering av hjulbuene,9x17 ET27 ? Men hvilke dekk skal man ha på slike felger da ? 215 bredde må det nok til,men blir det for drøyt med 35 profil ? 40 profil er vel kanskje mere "safe" ? 215/40 17 er altfor stort på Golf 2, så det må bli 35 profil ja. Et kjapt google-søk sier at 225/30 17 også finnes fra BF Goodrich, men det er kanskje ingen fordel med 1 cm bredere dekk, selv om det er endel lavere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 28, 2009 Jeg hadde 8,5x17" ET35 på min gamle Golf 2 med 205/40. Med 60mm senk (som jeg selv følte var alt for lite) og steinstivt understell så måtte jeg kappe friskt i hjulbuer og ha breddere for å gå klar. Innerskjermer måtte vike umiddelbart. Mitt høye innpress var nok det som berget at jeg subbet såpass lite som jeg gjorde, men jeg opplevde å subbe kanten på bakfelgene rett i skjermen bak og flerre opp lakken på felgkantene... Selv om dekkene satt ganske fint i hjulbuene hadde jeg likevel masse klaring fra gti-leppa og ned til marka. JEG PERSONLIG synes ikke det er pent med G60-breddere som stikker ut som flyvinger fordi man har camber og høyt innpress foran bare for å få bilen lav nok med 17". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 28, 2009 Jeg hadde 8,5x17" ET35 på min gamle Golf 2 med 205/40. Med 60mm senk (som jeg selv følte var alt for lite) og steinstivt understell så måtte jeg kappe friskt i hjulbuer og ha breddere for å gå klar. Innerskjermer måtte vike umiddelbart. Mitt høye innpress var nok det som berget at jeg subbet såpass lite som jeg gjorde, men jeg opplevde å subbe kanten på bakfelgene rett i skjermen bak og flerre opp lakken på felgkantene...Selv om dekkene satt ganske fint i hjulbuene hadde jeg likevel masse klaring fra gti-leppa og ned til marka. JEG PERSONLIG synes ikke det er pent med G60-breddere som stikker ut som flyvinger fordi man har camber og høyt innpress foran bare for å få bilen lav nok med 17". Ok,da hadde det nok blitt enda verre med lavere innpress da ja. Skjønte fort det kom til å bli problem når jeg fikk hekta på en 8,5x17 felg på fredag. Vi regna oss sånn nogenlunde ut til ET27 og 9 toms felg å improviserte med litt mellomleggskiver hehe . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2009 Et par illustrasjonsbilder: Jeg skulle space ut, men kom aldri så langt før bilen ble solgt. 10mm spacere foran og 15mm bak med 195/40-17 var planen. Jeg hadde som du ser ikke G60-breddere foran. Alt går vel (bare se på den Golfen jeg har nå) men krever jo kraftig modifisering. Er en G2 i PVW for sept09 som jo har ganske heftig bredde og innpress, men det er vel 15" og det er nok vesentlig lettere å få plass til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...