#1 Skrevet September 24, 2009 Hei.. Noen som har vært borti dette problemet? Når bilen går på tomgang eller i køkjøring, så "uler" og durer det i clima`n. Når jeg trykker på ECON knappen stopper det. Hadde bilen inne for service på anlegget, og fikk beskjed om at det manglet ca 63g. Og ordnet da dette der. Men det bråker like mye enda.. Er forresten en Golf 4 m/Climatronic det sitter i, om det har noe og si.. Takker og bukker for svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2009 Virket som om du da har en lekasje i klimasystemet ditt, og dette kan jo da ha medført til at klimakompressoren din har gått istykker, altså at det er ulyd derfra, ettersom ulyden forsvinner når du slår av AC, ta av profilkilerema å kjenn på kompressorhjulet å skjekk om du får løst hjul og evt lager, mener du får det til disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2009 Virket som om du da har en lekasje i klimasystemet ditt, og dette kan jo da ha medført til at klimakompressoren din har gått istykker, altså at det er ulyd derfra, ettersom ulyden forsvinner når du slår av AC, ta av profilkilerema å kjenn på kompressorhjulet å skjekk om du får løst hjul og evt lager, mener du får det til disse Takk for svar.. Men, når jeg da har hatt bilen inne på service for å få sjekket dette. Og climan fortsatt er sånn som før, burde ikke de da ha nevnt noe om en eventuell lekasje!? Eller at noe var ødelagt? Den virker som bare det, kjøler og varmer. Så hvordan kan den da være ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2009 Veit ikke helt hvordan det er på golfen, men på audien min har jeg illefall vifte som blåser lufta rundt til dysene bak hanskerommet, når reima der var gåen romlet det og bråkte fælt. kan være noe lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2009 høres akkurat som problemet i min golf. og den skal inn på tirsdag og bytte klima kompressor. har gått ett lager i pumpa. var akkurat samme brumminga og susing i klima annlegget inne i bilen min. og blir borte når jeg trykker econ for da kobler pumpa ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 26, 2009 høres akkurat som problemet i min golf. og den skal inn på tirsdag og bytte klima kompressor. har gått ett lager i pumpa. var akkurat samme brumminga og susing i klima annlegget inne i bilen min. og blir borte når jeg trykker econ for da kobler pumpa ut. au da. det hørtes ikke billig ut nei.. har du fått noe pris på den jobben ell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2009 Veit ikke helt hvordan det er på golfen, men på audien min har jeg illefall vifte som blåser lufta rundt til dysene bak hanskerommet, når reima der var gåen romlet det og bråkte fælt. kan være noe lignende. Men da skulle det jo i praksis ha bråket like my uansett om climan gikk ell ikke!?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 26, 2009 står det ikke en slags "drivkjede" i pumperegionen som får dette til å tulle rundt?? Har hørt at når denne er slitt, vil den rassle en god del når pumpa er på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2009 Hei.. Noen som har vært borti dette problemet? Når bilen går på tomgang eller i køkjøring, så "uler" og durer det i clima`n. Når jeg trykker på ECON knappen stopper det. Hadde bilen inne for service på anlegget, og fikk beskjed om at det manglet ca 63g. Og ordnet da dette der. Men det bråker like mye enda.. Er forresten en Golf 4 m/Climatronic det sitter i, om det har noe og si.. Takker og bukker for svar.. Fant du ut av dette her ? Var det klimakompressor som foreslått? Har nemlig samme problem på vår -05 A6.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 20, 2009 Hvis jeg ikke husker helt feil, så sitter det en elektrisk clutch på reimhjulet til klimakompressoren. Reimhjulet vil gå rundt hele tiden, mens selve kompressoren bare går når man slå på klimaanlegget. Her kan det bråke en del om det er dårlig lager på kompressoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 20, 2009 Jeg hadde en del uling i Passaten min (96mod) og var sikker på at det var ett lager som var gått i vifta, helt til jeg skiftet pollenfilter Men hvis bilen følger service så er vel det en av få ting de faktisk gjør noe med.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 20, 2009 På min er det den elektriske viften på radiatoren som lager ulyd. Denne går så lenge klima er på og stopper når en trykker på econ. Min blir stille dersom jeg dunker litt på viftemotoren mens vifta går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...