Hvilket batteri i en A6 1.8Tq Avant 03?

Anbefalte innlegg

Hvor stort (ah) batteri må jeg ha i min bil? Batteriet som står i nå er på 44 ah, og har fått høre at det blir for lite i forhold til der jeg bor. Jeg bor i Nordland, og der kan det fort bli 15-20 minus om vinteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

44ah høres jo altfor smått ut til en A6.

Mekonomen har batterier til denne bilen fra 62 ah og opp til 78 ah, og siden du bor et sted der det kan bli relativt kaldt er det nok å anbefale at du bytter til et batteri med så høy ah som mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 100Ah i A6'en min. Kosta en snau tusenlapp på Bilextra etter rabatten. Hadde et nytt 65Ah før jeg byttet, men det fikk problemer når det krøp litt ned på den blå sida av termometeret. Nå har jeg riktignok diesel, men uansett er det vel bare å klemme til med et stort batteri når en først skal bytte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da blir det 75ah eller høyere da, takk for hjelpen :) Er den rabattavtalen med Bilextra landsomfattende forresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da blir det 75ah eller høyere da, takk for hjelpen :) Er den rabattavtalen med Bilextra landsomfattende forresten?

Vi har vel ingen rabattavtale med Bilextra sentralt - kun med enkelte butikker. Men det er jo rabattavtaler på ymse steder, så ett eller annet sted burde du kunne få tak i et batteri til en hyggelig pris :)

Her har du forresten oversikt over rabattavtalene til klubben; http://forum.vwaudi-club.no/forumdisplay.php?f=61

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har jo bra og rimlige batterier.

Så gir di 3 års garanti,og kan ikke si at jeg har opplevd at biltema er vanskelig på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har jo bra og rimlige batterier.

Så gir di 3 års garanti,og kan ikke si at jeg har opplevd at biltema er vanskelig på det.

Biltema har riktignok 3års garanti, og det er fordi det trengs. Har erfaring med Biltema-batterier både i bil og båt hvor de ikke har holdt så lenge. Dessuten er ikke kaldstartegenskapene på topp heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldstartegenskapene er litt viktig for meg da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.