#1 Skrevet September 24, 2009 Heisann Regner med jeg har 288mm bremseskiver og tilhørende caliper. Trenger litt hjelp. Hvis jeg vil ha større calipere og skiver. Hva kan jeg bruke som er bolt on til en grei pris? hvilke calippere (2 pots eller annet) passer bolt on. Evnt med andre calipper holdere? Hvilke navn er det på caliperne jeg har idag og hva kan jeg evnt få til å passe greit på. Noen som har oppskrift på hva jeg må ha av deler for å få på R32 calipere, skiver og klosser? Evnt S3 calipere, skiver og klosser? Er det slik å forstå at Porsche calipere bygger mindre så jeg får på 16" dekk eller må jeg opp i 17" uansett ved en større oppgradering? Hva anbefaler dere? takk for alle tips og muligheter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2009 (endret) http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_III--VR6_12v/Braking/Big_Brake_OEM/ES523/ ECS tuning har dette kitet til ok pris. Audi TT carrier og 312 mm skiver med bruk av calipere du allerede har. De har også flere kit å velge i hvis du vil bruke mer peng:). Mener de har et kit med porsche boxter 4-stemplede calipere Mener Kristian Pettersen her på forumet har R32 bremser på sin obd2 vr6, hør med han ang om det er bolt on 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2009 (endret) OBD2 har S3 calippere orginalt. Så du trenger 312mm skiver og adapter som spacer ut calipperne ca 6mm om jeg ikke husker feil. Tror det har ligget eller ligger noe slik for salg på forumet her. Glenn Ove Strandheim har vel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2009 (endret) Så jeg har allerede samme caliper som S3. Men kan jeg bruke 2 stemplet S2 caliper? Eller er det like greit og bare kjøpe kittet fra ESC tuning? Er det en bra oppgradering? Eller kan jeg få tak i noe bolt on som er heftigere? Hva trengs evnt for ombygging til R32 calippere? og bremser? Felgdim er ingen hinder. Men dersom jeg skulle gå for Esc OEM upgrade kittet. Hvilke felgdim kan jeg bruke da? Får jeg da på 15" reservene mine? Eller må jeg opp i 16" felger dersom jeg går opp i 312mm skiver? edit.. Leste nå jeg måtte ha minimum 16" felg dersom man skulle bruke ESC kittet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 21, 2010 Oki Ønsker nå å oppgradere til r32 bremser på min vr6 syncro både foran og bak. Noen som vet hva jeg trenger? Så spesifikt som mulig. For jeg er ikke så lommekjent at det gjør noe. Har mest sannsynlig ordnet meg calippere bak. Men så er spørsmålet om skiver og slikt er bolt on på bilen min. Hva jeg evnt. trenger for at dette skal passe? Tusen takk for hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2010 Ingen som kan hjelpe meg litt her. Trenger handleliste ;o) Jeg har fått tak i calippere foran og bak samt originale r32 holdere. Men trenger jeg noe annet for å få dem på min bil? Takk for alle som kan svare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2010 Det er jo en egen tråd som omhandler bremseoppgradering på VW/ Audi. Her finner du en del forskjellig. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=2990 I utgangspunktet innebærer alle bolt on bremseoppraderinger til din bil 16" felger. Alternativt har du S2 calipper, eller wilwood http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp. Som du kan bruke på orginale skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 11, 2010 Jeg har nå fått tak i R32 kalippere og kalipperbraketter fra R32. Hvilke skiver kan jeg bruke foran og bak på min syncro? og hva trengs for å bygge dette ut bak. Og hva trenger jeg evnt foran. Har hørt R32 Mkiv er bolt on på audi S3 så med tanke på min syncro så må jo mine bremser også kunne bygges om til R32? Takk for svar. Ønsker og komme igang med shopping av deler fortest mulig. Kan jeg bruke 312 skiver foran eller bør jeg gå opp i dim? Har et sett nye liggende. Men kan jo selge dem med de gamle calipperne og tt holderne. Dersom R32 settet kan monteres. Takk for svar fra noen som kan hjelpe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2011 Har lest litt rundt på nettet. Tror jeg kan bruke Audi TT bakcalippere og holdere og 22x256 mm skiver noen som vet eller kan bekrefte det. R32 bremser foran er trenger jeg kun slagere og skiver. Trenger jeg noen spesielle bremse slanger foran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...