Nybygd 3b motor går ikke pent.

Anbefalte innlegg

Legger ved en video av gangen på motoren. Den kutter på halv gass som dere ser på videoen. men lystrer pådrag någenlunde. Noen ideer? Det er testet for vakumlekasjer å tempføler bak på toppen er i orden. Hva mer kan jeg sjekke. Det spiller heller ingen rolle hvor mye trykk jeg kjører på dysene. Lmm er i orden. sensorer? Lambda?: klø :

Mvh Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

falsk luft?? åpen dumpventil?

skudd i blinde men min var sånn med falsk luft

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke montert dump ennå. Var det dumpen som lakk hos deg eller var det andre steder? Trykktesta systemet i stad. Hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ene gangen var det dumpen som ikke lukket skikkelig og andre gangen det en kombinasjon av sprekt innsugs slange (inn på turboen) og et trykk rør som ikke var tett. bilen var helt ok å kjøre med å fikk ladetrykk men jukset på mellom gass.

ånding ok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åndinga går rett i bakken:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å da regner jeg med alle slanger som har med ånding å gjøre ikke sitter der de oppringlig skal? prød å tette ånding bare for å se? mulig bare skudd i blinde men som sagt min var sånn med falsk luft. helt sikkert andre feilmuligheter også hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke prøvd å tette ånding nei. registeret skal våre riktig ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke prøvd å tette ånding nei. registeret skal våre riktig ja.

 

Stilte du det etter svinghjulet eller referansen på veiven/blikket foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pulseringa av turtallet hørtes eksakt ut som når jeg napper ut LMM når motoren er igang (dog 7A).

Ser du skriver den er iorden, hvordan er du sikker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd den i 200`n min for å sjekke. Alt ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilte du det etter svinghjulet eller referansen på veiven/blikket foran?

 

ops. er det forskjellig? ble litt usikker nå.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ops. er det forskjellig? ble litt usikker nå.: klø :

 

tar du den fremme, så skal jeg nesten garantere deg at den ikke er helt på plass om du ser etter merket på svinghjulet..

 

om du ser på denne siden så viser de hvordan en setter opp registeret på 3b hvertfall

 

http://www.quattro123.com/AudiTimingBeltChange.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar du den fremme, så skal jeg nesten garantere deg at den ikke er helt på plass om du ser etter merket på svinghjulet..

 

om du ser på denne siden så viser de hvordan en setter opp registeret på 3b hvertfall

 

http://www.quattro123.com/AudiTimingBeltChange.htm

 

Lurer på om jeg har satt svinghjulet på streken og ikke på 0. Får se etter jobb i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

timinga er helt riktig. .hmm Kan lambda eller temp sensoren i innsuget føre til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På kassa sitter det 2 følere. den ene har hvit kontakt og er trigger tror jeg, den andre har sort kontakt og er rpm sensor? Uansett så stopper motoren når jeg drar ut den hvite, naturlig nok. Men ingenting skjer når jeg napper ut den sorte.

Det snodige er, at hvis jeg napper ut den sorte på audi 200`n min,helt lik motor, så stopper den. selfølgelig også den hvite. hmm

Noen ideer. Også spm i posten over da.

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

innspill? Trenger hjelp så fort som mulig. Falskluft er utelukket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan ikke måle den føleren da å se om du får noe forskjellig verdier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan ikke måle den føleren da å se om du får noe forskjellig verdier...

 

Det skal jeg prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke. Regner med at man bruker de tre stikkerne som ligger under dasjbordet orginalt? når den kutter så er det som om alt blir dødt. lurer på hva faen det kan være nå.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, men var sånn før jeg la inn annet program også. Kan det være lambda? virker jo litt rart at den skulle få til det. men gjør ingen forskjell om jeg napper den ut. skal prøve ny i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, men var sånn før jeg la inn annet program også. Kan det være lambda? virker jo litt rart at den skulle få til det. men gjør ingen forskjell om jeg napper den ut. skal prøve ny i morgen.

 

Er ingen forskjell om jeg napper ut lambda på AAN heller, og den fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.