Nybygd 3b motor går ikke pent.

Anbefalte innlegg

Ny lambda hjalp ingen ting. ikke lmm heller. noen som har opplevd sånn gange før og kan komme med non konkrete tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slik på min da jeg hadde alt for store dyser, satt på dysene før jeg fikk i riktig program

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert JÆVLIG dum.. men du sier at du ikke får falskluft, men på filmen så er jo tilkoblingen for tomgangsregulatoren helt åpen....... eller er den plugga på noe vis som jeg ikke ser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig ganske lik gange som jeg har i Bimmer'n.. Og der har jeg vel egentlig konkludert med at cyl 1 og 2 ikke får bensin som den skal.. kunne nappe av 2 plugghetter uten at det ble noe forskjell på mellomgass.. først når jeg virkelig åpner på gassen at det "løsner".. går på fryktelig lav tomgang, og magert som F.. utenfor skala på bredbåndslambdan..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slik på min da jeg hadde alt for store dyser, satt på dysene før jeg fikk i riktig program

 

Har justerebar bensintrykksregulator, og har prøvd med både høyt og lavt trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig ganske lik gange som jeg har i Bimmer'n.. Og der har jeg vel egentlig konkludert med at cyl 1 og 2 ikke får bensin som den skal.. kunne nappe av 2 plugghetter uten at det ble noe forskjell på mellomgass.. først når jeg virkelig åpner på gassen at det "løsner".. går på fryktelig lav tomgang, og magert som F.. utenfor skala på bredbåndslambdan..

 

Når jeg napper av en pluggkabel eller dysestikk på mellomgass så hører du at gangen forandrer seg å afr på tomgang ligger på 15-16. nede på 11 tallet på 4-5000 på pådrag.

Og tomgangs pluggen el blenda. Så den er tett. Har trykktesta har tilogmed testa igjennom turbo, og det er så vidt du hører at den blør bittelitt. men det tror jeg er vanlig.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lignende problem men det kommer og går helt vilkårlig virker det som.

Motoren går vanligvis greit men av og til skjer altså dette, når jeg kjører merkes det ved at motoren nøler når jeg skal akselerere men går helt fint når den har kommet forbi dette 'dødpunktet'.

Jeg forstår ikke hva som kan være galt bare av og til, noen som har forslag?

 

 

Eirik Hansen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, da kan jeg utelukke hjernen. Prøvde istad med org dyser og hjerne. Temp føler bak på toppen er også bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da finni ut at i den fasen hvor det ikke er tegn til liv, altså der den kutter og detter før den tar seg opp igjen så åpner ikke dysene. Hva er det som forteller dysene når de skal åpne og lukke? Problemet er ikke hjernen, og jeg har prvøvd annet gasspjeld. Noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du testet svinghjulsensorene Tommy?

Jeg begynner å mistenke de på min bil, husker jeg hadde problemer med de på 944en.

Da funket de fint når de var kalde men når det var blitt varmt under panseret var det som å møte en vegg ved 3000 o/min.

Ganske forskjellige symptomer egentlig men du har da eliminert en del andre ting etter hvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke prøvd noe mer med svinghjulsensorene. men hva er det som trigger dysene? hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene er kobla rett i hjernen, de åpner\lukker ut i fra programmet i chippen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå prøvd forskjeller hjerner å forskjellige dyser. å problemet blir det samme. Kan ikke fatte... Kan hallgiver i fordeler gi denne feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert sensor for barometrisk trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Letteste er nok å ta en diagnose, og se hva som dukker opp av morsomheter der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dysene ikke åpner, tenner det på pluggene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp. Er helt blank på hva som kan være veil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg med glede fortelle av feilen er funnet. Defekt gasspjeld. The end for denne gang...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var flott at du fant ut av problemet Tommy, Tenker jeg skifter på min også.

Hvor fikk du kjøpt TPS? Jeg har vært hos møller tidligere men det var ikke å få tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var flott at du fant ut av problemet Tommy, Tenker jeg skifter på min også.

Hvor fikk du kjøpt TPS? Jeg har vært hos møller tidligere men det var ikke å få tak i.

 

Hadde på lager selv;) Hadde et ekstra innsug med spjeld liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

æch! begynte nesten å irritere meg over at jeg ikke skrev TPS som jeg hadde tenkt, men mente du hadde skrevet at det var testet, så måtte lese igjen, og der står det jo at du hadde prøvd med ett annet gass spjeld (som "selvfølgelig" også medførte TPS)... men?

 

Bra det har løst seg da ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.