Bytte av hydrauliske ventilløftere Golf 2

Anbefalte innlegg

Bytte av hydrauliske ventilløftere på Golf 2 - er det noen som har en god "how-to" på dette?

Jeg innbiller meg at dette ikke er så vanskelig å få til, men når det gjelder de indre gemakker i en motor er jeg helt grønn, så om noen kan lede meg på rett spor blir jeg kjempeglad :) Eller kanskje noen kan scanne inn aktuelle sider fra en Bentley-manual?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når eg skifta mine var det veldig enkelt.

ta ut kammen og lager bukkane og legg dette slik at lagerbukkane kommer på rett plass igjen.

ta ut løfterane og sett i nye. før eg satt i dei nye så hadde eg dei i eit motorolje bad. om det er nødvendig veit eg ikkje men eg gjorde det vertfall. og så er det bare til å montere igjen.

men det kan være eit pluss å skifte ventiltettningene også,viss du har toppen ute av bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett motor i null. Dette gjøre ved å ta en 19mm på veiva og vri rundt. Det er ett lite spor i reimskviva mot blokka og ett merke på plastdekselet på blokka. Disse skal stemmen oversens. I tillegg er det ett lite rundt spor bak på kamdrevet. Dette skal flukte med toppen av toppdekselet på høyreside av motor sett forfra. I tillegg til dette så tar du av dekselet på fordeler, tar av rotor og plastdeksel under rotor og setter på rotor igjen. Midten av rotor skal nå peke mot ett spor i fordeler. Når alle disse stemmer overens, så er det bare å skru av toppdeksel. Ta av reima og fest den tilside , løsne klavene som sitter over kammen.NB husk hvilken vei og plassering disse har, Det står også ett nummer på disse. 1 er nærmest kamdrevet osv. Løsne litt etterhvert slik at trykket på klavene blir jevnt fordelt. Deretter er det bar å løfte vekk kammen og bytte løftere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du først har tatt av reima, så bytt den like greit du :) koster ikke stort, og er greit og få gjort :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar! Får se om det blir et bytte av disse løfterne etterhvert... greit å ta det i forbindelse med reg.reim (har liggende) og et evt bytte til 268' kamaksel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.