#1 Skrevet September 25, 2009 Noen som har erfaring med planslipt topp? Dette gjelder en AFN motor som ble planet pga.lekkasje toppakning. Kan man stole på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2009 Det er vanlig å plane toppen ved topp-pakningsbytte ja. Skjønner ikke helt hva du lurer på men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2009 Tenke på om den kanskje var varmkjørt med følgeskader ,sprekk?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2009 Man kan som regel se sprekker etter en god rengjøring. Det er noe man alltid gjør før man bruker penger på planing og annen overhaling av toppen. Min erfaring med VAG-topper er de lett vrir seg men dette løser man greit ved planing. Værste jeg har sett er 3/10mm skevhet (som er MYE!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2009 Pass også på å bruke rett tykkelse toppakning når det settes sammen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2009 noen som vet hvor mange ganger en sånn topp kan planes, vet det har noe å si hvor mye som blir tatt av men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2009 noen som vet hvor mange ganger en sånn topp kan planes, vet det har noe å si hvor mye som blir tatt av men.. Du svarer igrunnen selv. De kan slipes/freses ned til ventilsetet men da snakker vi ekstremtrimming. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...