Touran med forskjellig dekk/felg dim?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har/har prøvd Touran med forskjellig dim foran og bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nada problem :)

f.eks 225/40-18 foran og 255/35-18 bak, evt 235/35-19 foran og 265/30-19 bak.

Funker som gull på Touran !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat! :-)

Ved 19", hva bruker man av bredde og bruker man fremdeles ET 45 bak også da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis ikke 255 eller 265 skal subbe godt bak, så må ET være så høyt at den brede felgen nesten subber innover i fjærbenet. F.eks 8,5x19 ET45 foran med 225/35 og 9,5x19 ET55 bak med 265/30. Uansett ville jeg nok strukket meg for å bruke max 235 bak pga dette for å skåne skjermene.

På samme felgbredde foran og bak ville jeg aldri valgt ulike dekkdim, men regner ikke med det var dette som mentes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat! :-)

Ved 19", hva bruker man av bredde og bruker man fremdeles ET 45 bak også da?

ET bak kommer helt ann på bredden av felgen du skal ha.

Hvilken bredder er det snakk om her da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET bak kommer helt ann på bredden av felgen du skal ha.

Hvilken bredder er det snakk om her da ?

Jeg har ingen tanker på bredde egentlig, så derfor søker jeg ekspertisen. men har skjønt at 8.5x19" ET 45 med 235/35 er et meget safe valg for Touran på alle 4 hjul. Noen forslag? Kommer vel også litt an på felgtype kanskje? Hva som vil se bra ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du kjøre kun 8,5x19" ET45 felger er det penest med 225/35-19 på denne bilen :) Dvs kjør lik dim foran og bak. Bruk heller "spacer" for å fylle ut bak..

Når du skrev om forskjellige bredder på dekkene, så ville jeg først anbefalt dette når det minst er 1" breddeforskjell på felgene foran kontra bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du kjøre kun 8,5x19" ET45 felger er det penest med 225/35-19 på denne bilen :) Dvs kjør lik dim foran og bak. Bruk heller "spacer" for å fylle ut bak..

Når du skrev om forskjellige bredder på dekkene, så ville jeg først anbefalt dette når det minst er 1" breddeforskjell på felgene foran kontra bak.

Kjenner ikke så mye til Touran og hvilke muligheter som finnes innen felg og dekk dim på denne. Vært vant til A6 med 19" 235 ET35

På mange biler ser det ganske bra ut med dim forskjell foran og bak, og er enig med deg at det bør være forskjell på dim felger.

Sørsmåler bare om det går f.eks med 9.5 19" bak uten at det blir seende rart ut. eller bør man gå for bredde 8 foran og 9 bak. Må også ta med i betraktningen at jeg ikke kan blodsenke da hverdagen spiller en ganske stor rolle. Men bra senk må det alikevel være.

Når det kommer til ET aner jeg ikke hva som er best på disse bilene. Jeg har skummet igjennom noen tråder hvor enkelte har kommet med noen betraktninger rundt dette, og så lagt dette til grunn for søk av gode råd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke så mye til Touran og hvilke muligheter som finnes innen felg og dekk dim på denne. Vært vant til A6 med 19" 235 ET35

På mange biler ser det ganske bra ut med dim forskjell foran og bak, og er enig med deg at det bør være forskjell på dim felger.

Sørsmåler bare om det går f.eks med 9.5 19" bak uten at det blir seende rart ut. eller bør man gå for bredde 8 foran og 9 bak. Må også ta med i betraktningen at jeg ikke kan blodsenke da hverdagen spiller en ganske stor rolle. Men bra senk må det alikevel være.

Når det kommer til ET aner jeg ikke hva som er best på disse bilene. Jeg har skummet igjennom noen tråder hvor enkelte har kommet med noen betraktninger rundt dette, og så lagt dette til grunn for søk av gode råd.

Dvs mitt råd vil være her å kjøre likt foran og bak, og heller evt space ut bak hvis du synes det fyller ut lite bak..

:) Men som sagt.. ingen fasit !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det plass til noe særlig brede felger bak på Touran da ? Tror ikke jeg har sett noen med noe særlig mere enn 9 toms felger pga høyt innpress orginalt. Skal man ha 255 eller 265 bør man ha 9,5 eller 10 toms felg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det plass til noe særlig brede felger bak på Touran da ? Tror ikke jeg har sett noen med noe særlig mere enn 9 toms felger pga høyt innpress orginalt. Skal man ha 255 eller 265 bør man ha 9,5 eller 10 toms felg.

9,5x19 ET48 passer Nyyyyyyyyydelig bak her på en slik :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gjort dette for noen klubben? Kunne vært gøy om det gikk an å fiske frem noen bilder!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du noen tips på felg med slik dim?

Regner med du mener dim 8.5 foran og 9.5 bak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gjort dette for noen klubben? Kunne vært gøy om det gikk an å fiske frem noen bilder!
Hadde du noen tips på felg med slik dim?

Regner med du mener dim 8.5 foran og 9.5 bak

LM replica finnes i denne dim f.eks ;).. skal se om jeg finner noen bilder når jeg er hjemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøre på med noe andre ikke har?

Bentley

http://cgi.ebay.de/BENTLEY-CONTINENTAL-ALUFELGEN-MIT-WINTER-REIFEN_W0QQitemZ220514061379QQcmdZViewItemQQptZAuto_Reifen_2?hash=item3357a98c43

Hvor mye plass er det utover da? Mener det går akkurat med 10x18 ET 50 bak på Scirocco som har likt understell.

http://cgi.ebay.de/Porsche-Felgen-Satz-Carrera-S-19_W0QQitemZ260515267489QQcmdZViewItemQQptZAuto_Felgen?hash=item3ca7eb83a1

Personlig skulle jeg likt å se Techart felger på en Touran

http://cgi.ebay.de/19-TECHART-Porsche-996-997-S-C2-C4-4S-Turbo-GT3-GT2_W0QQitemZ200343322467QQcmdZViewItemQQptZAuto_Felgen?hash=item2ea5647f63

Mulig du da hadde måtte bruke 4 fremfelger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøre på med noe andre ikke har?

Bentley

http://cgi.ebay.de/BENTLEY-CONTINENTAL-ALUFELGEN-MIT-WINTER-REIFEN_W0QQitemZ220514061379QQcmdZViewItemQQptZAuto_Reifen_2?hash=item3357a98c43

Hvor mye plass er det utover da? Mener det går akkurat med 10x18 ET 50 bak på Scirocco som har likt understell.

http://cgi.ebay.de/Porsche-Felgen-Satz-Carrera-S-19_W0QQitemZ260515267489QQcmdZViewItemQQptZAuto_Felgen?hash=item3ca7eb83a1

Personlig skulle jeg likt å se Techart felger på en Touran

http://cgi.ebay.de/19-TECHART-Porsche-996-997-S-C2-C4-4S-Turbo-GT3-GT2_W0QQitemZ200343322467QQcmdZViewItemQQptZAuto_Felgen?hash=item2ea5647f63

Mulig du da hadde måtte bruke 4 fremfelger

Bentley felgene var litt kjedelige, men TECHART var akkurat i den leia jeg kunne tenke meg. Litt kraftige 5 ekede felger. Gjerne i 20" også. Er veldig søkende for jeg syns selv det er vanskelig å finne noe som blir bra på Touran! Og det må absolutt ikke være forskjellig dim foran og bak. Blir overlykkelig for bra tips og forslag :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 9,5x19 rundt om på Touranen min og senkesettet justert helt i bånn.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 9,5x19 rundt om på Touranen min og senkesettet justert helt i bånn.. :)

Du kan ikke bare slenge rundt deg med slike opplysninger uten og tilføye flere titale mål :-)

Felg?

ET?

Dekkdim?

BILDER??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 9,5" bak i sorte LM på min...vurderer breiere lisser enn 235 bak til sommern igjen...

er vel ET48 om jeg ikke husker feil,med 235/35-19

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 9,5" bak i sorte LM på min...vurderer breiere lisser enn 235 bak til sommern igjen...

er vel ET48 om jeg ikke husker feil,med 235/35-19

Har du bilde av din med 9,5 bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke bare slenge rundt deg med slike opplysninger uten og tilføye flere titale mål :-)

Felg?

ET?

Dekkdim?

BILDER??

hehe nei d var d jeg var redd for:nana:

felgene kjøpte jeg av christer på dekkskift:) BBS LM kopi 9,5x19 rundt om med et48.

Jeg kjørte 225rundt om for å få litt strekk men går på breiere. 10" felg bak skal oxo gå;)

Link til prosjekt tråden finner du her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=153537

De bakerste sidene er det bilder av bilen med felgene på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe nei d var d jeg var redd for:nana:

felgene kjøpte jeg av christer på dekkskift:) BBS LM kopi 9,5x19 rundt om med et48.

Jeg kjørte 225rundt om for å få litt strekk men går på breiere. 10" felg bak skal oxo gå;)

Link til prosjekt tråden finner du her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=153537

De bakerste sidene er det bilder av bilen med felgene på!

Bilen ble kul den,men jeg er enig i det du sier. Det blir litt kjedelig...? LM er fine felger, men det er liksom ikke helt Touran. Jeg syns den kler litt mere "grovere" felger! 5-ekede i stil som RS6 osv.

Tror jeg får stikke innom "Dr Christer" for å se hva vi kan koke ihop! :-)

Bare Møller kan få ut fingeren å levere den nå så!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS6 er helt strøkent på touran etter min mening :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.