Anbefalte innlegg

Skal få bytta simringen på veiva å lurer derfor på om boltene svinghjulet er festet med må byttes og hva slags moment de skal dras til med? Det er snakk om en A4 1,8 TQ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få bytta simringen på veiva å lurer derfor på om boltene svinghjulet er festet med må byttes og hva slags moment de skal dras til med? Det er snakk om en A4 1,8 TQ.

De skal visstnok byttes, men jeg har brukt de om igjen både 4 og 5 ganger på motorer med relativt høy effekt, er jo tross alt bolter i 10.9 kvalitet.

NM er jeg usikker på, mener det er rundt 200-250nm, bruker bare å dra til gjevnt så hardt jeg klarer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er forskjell på 1.8T motorene og de eldre 1.8 modellene, men de gamle skal såfall ikke trekkes til med mer enn 75Nm (Svensk Haynes) eller 100Nm (Engelsk Haynes) og det skal brukes Locktite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge programmet Autohidden så skal det brukes nye bolter. På enkeltmasse-svinghjul så skal de trekkes til med 60 Nm + 90º, på dobbeltmasse så skal de trekkes til med 60 Nm + 180º, og drivplate (på automat) skal trekkes til 60 Nm + 180º.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del, BRUK LOCKTITE!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! da er det vel bare å sette igang egentlig da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.