#1 Skrevet September 25, 2009 Fikk målt noe høy CO på motoren i dag. Den er innenfor på litt turtall, men er litt for høy på tomgang. Der ble den målt til 1,23% mens grensen er 0,5%. Jeg fikk også vite at lambdaverdi var 0,960. Dette sier meg lite. Mekanikeren sa han ikke trodde det var lambdasonden som var feil, men at jeg burde drive feilsøking på andre ting. Noen som skjønner tallene og evt. har tips til hvor jeg bør starte feilsøk? Oljen og luftfilteret er nettopp byttet. Det er en A6 2.8Q '96 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2009 CO på 1,23% er litt mye ja. CO er karbonmonoksid, avgassene fra oppbrent bensin. Lambda er forholdet mellom mengder luft og bensin som går inn i motoren. Den skal være Lambda 1,000 da kommer det 14,7 deler luft inn pr. del bensin. Så det virker som den får litt for mye bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2009 Joda, den biten er grei. Det mekanikeren mente var at en sensor eller noe annet ga feil signaler slik at ECUen blandet feil og at det var årsaken til at lambdaen viste det den gjorde. Med andre ord: Hva kan dette "noe annet" være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2009 LMM eller temperaturføler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...