#1 Skrevet Januar 7, 2005 Emnet sier alt... eller jeg er på utikk etter et punkt jeg kan hente +12V styrestrøm fra tenning og +12V styrestrøm fra tidsbryteren til kupelysa. Tenkte kanskje å lure ut strøm fra tilkoblinga til bensinpumpe relet (rele nr 6 over hovedstrømpanelet) Disse skal jeg koble inn på et rele (standard 30A rele) for å styre strømmen til el.vinduer og el.seter. Vil at vinduene og setene skal fungere når tenninga er på eller når dørene er oppe (f.eks for å lukke vinduer ved plutselig regnvær uten å måtte vri om nøkkelen). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2005 Emnet sier alt... eller jeg er på utikk etter et punkt jeg kan hente +12V styrestrøm fra tenning og +12V styrestrøm fra tidsbryteren til kupelysa. Tenkte kanskje å lure ut strøm fra tilkoblinga til bensinpumpe relet (rele nr 6 over hovedstrømpanelet) Disse skal jeg koble inn på et rele (standard 30A rele) for å styre strømmen til el.vinduer og el.seter. Vil at vinduene og setene skal fungere når tenninga er på eller når dørene er oppe (f.eks for å lukke vinduer ved plutselig regnvær uten å måtte vri om nøkkelen). Tidsbryteren til kupelysa skal jeg ikke prøve å begi meg utpå, men tennings styrestrøm er en grei affære: den gul/sorte ledninga som er tynnest bakpå stikkeren til tenningsbryteren For å dobbeltsjekke kan du jo måle med multimeter på denne kabelen mens du setter inn nøkkelen. Kommer du på nordmøre lokallagmøtet i dag er det jo sjans for å få kikket på det i plenum også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2005 Har ikke anledning til noen bytur i dag, jeg antar det holdes / ble holdt i kr.sund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2005 Har ikke anledning til noen bytur i dag, jeg antar det holdes / ble holdt i kr.sund? kanestrøm fergekai kl 1730. henviser for øvrig til Lokallag - Nordmøre lokallag her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...