Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bilen stoppet i dag sånn plutselig, og kjørte vagcom på den, og fikk 1 Fault Found:

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

37-10 - Faulty - Intermittent

Readiness: N/A

 

Dette gjelder en 99 mod A6 2.5tdi q automat.

 

Etter det jeg har lest da er pumpen mest sansynlig gåen, og hvis ikke, så er det en svart boks ved pumpen som er gåen.

 

Mitt spørsmål er da : Er det noen som kan gi meg svar på hvor mye det koster å reparere dette på møller, mekonomen osv? Kan jeg kjøpe pumpen billigere å få dette utført av nevnte verksteder?

 

Er det elektronkken : Kan jeg få bare dette fikset? er det lett å få av denne boksen og levere den til rep, eller er det like greit da dette er gåent å bare få byttet hele skiten?

 

Har noen med erfaringer forslag å komme med som gjør at dette blir billigst, men best måte å få dette gjort?

 

Takker for svar på forhånd,

 

Hilsen en frustrert Audi Eier : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det seriøst ingen her som kan gi meg noe svar?

 

Er sikkert merparten av disse bilene i klubben som er blitt utbedret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av det jeg har sett er det ikke altfor mange av disse dieselpumpa har gått på, men ja, noen har gått ad undas..

Overhalt pumpe koster rundtomkring 13-15.000.-

Har ikke tid akkurat nå da jeg er på vei ut, men om du søker litt på forumet så finner du både en resurs tråd rundt 2.5TDI V6 motoren og en konktret tråd om dieselpumpe, var det Espen Hamre sin A6 a tro?

 

Edit: (ikke ferdig med brødskiva enda) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=v6+dieselpumpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg byttet på min her i vinter. Jeg sendte mail til: bjoern-j@online.no han jobber hos dieselpumpumpe service eller noe sånt, i allefall et norsk firma. Til disse motorene er det to typer pumper, en til 7999,- og en til 9999,- eks moms, jeg hadde den dyre(selvfølgelig). Kom vel på nesten 12K inkl moms. Du må lese av delenummeret på pumpen din for å få eksakt pris. Send mail til Bjørn du så hjelper han deg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av det jeg har sett er det ikke altfor mange av disse dieselpumpa har gått på, men ja, noen har gått ad undas..

Overhalt pumpe koster rundtomkring 13-15.000.-

Har ikke tid akkurat nå da jeg er på vei ut, men om du søker litt på forumet så finner du både en resurs tråd rundt 2.5TDI V6 motoren og en konktret tråd om dieselpumpe, var det Espen Hamre sin A6 a tro?

 

Edit: (ikke ferdig med brødskiva enda) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=v6+dieselpumpe

 

Min A6 hadde 1.8T, så der bommer du nok =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar av de som har bidratt :)

 

Har søkt mer og lest litt mer. Ang feilkoden virker det som på meg at elektronikken som har sviktet. (håper) jeg da.

 

Kan være dårlig kontakt ved koblinger, evt dårlig jording ved starter osv. Skal få dette sjekket i morgen, MEN hvordan kan jeg få vite med sikkerhet om det er elektronikkfeil eller om det er pumpen? Må jeg få sjekket elektronikken? Hvor sitter denne "hjernen" til pumpen, noen som vet?

 

Mvh

Christoffer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

Er du sikker på at pumpen er gåen?Fikk montert power boks i vår,bilen stoppet plutselig å fikk samme feilkode som deg.

Fikk fjernet boksen å slettet feilkoden,så ble alt greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

Er du sikker på at pumpen er gåen?Fikk montert power boks i vår,bilen stoppet plutselig å fikk samme feilkode som deg.

Fikk fjernet boksen å slettet feilkoden,så ble alt greit.

 

Du det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt!!! Sitter en boks på den ja. Kjøpte bilen for 1 mnd siden, og har egentlig ikke tenkt over at dette sitter i. Skal jaggu meg flekke bort denne og prøve i morgen ;)

 

Tusen takk for tips ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektronikken til pumpa er den sorte boksen. Det er denne som skiftes ut ved overhaling + en haug med o-ringer og skiver/shims + en elektroventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A6 hadde 1.8T, så der bommer du nok =)

 

Men JONE Hamre hadde 2,5 TDi quattro der dieselpumpen røyk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektronikken til pumpa er den sorte boksen. Det er denne som skiftes ut ved overhaling + en haug med o-ringer og skiver/shims + en elektroventil.

 

Okay, det er ikke selve pumpen som pleier å ryke altså. Det er elektronikken som svikter : dum :

 

Skal begynne å glo på dette om noen timer, så vi får se hva som dukker opp :)

 

Takker til alle som har bidratt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekket litt.

 

Da KCR boksen sto i, fikk jeg feilkode 01318, injection pump, faulty intermittend, fjernet boksen så fikk jeg bare 01318 injection pump faulty, 37-00

 

Noen som har noe konsekvent?

 

Det som er det rare er at jeg skrudde av ene dyserøret til den ene sylinderen, og kimet, så kom det diesel ut av røret?? Skal dette skje når det er en feil med pumpen a?

 

Eller er det jeg som virrer? Trodde ikke at det kom diesel når pumpen/elektronikken var gåen?

 

Noen med svar? Raskt takk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet ikke mengde, trykk og tidspunkt på dieselen som kommer.

Er det under 190 bar så kommer ikke en dråpe ut av dysene.

Det kan fortsatt være def pumpe, men må selvfølgelig ikke være det.

Utifra feilkode så er det ikke usannsynlig at du har dårlig elektronikk i pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet ikke mengde, trykk og tidspunkt på dieselen som kommer.

Er det under 190 bar så kommer ikke en dråpe ut av dysene.

Det kan fortsatt være def pumpe, men må selvfølgelig ikke være det.

Utifra feilkode så er det ikke usannsynlig at du har dårlig elektronikk i pumpa.

 

Takker for svar Steinar,

 

190 bar er det nok ikke :o Pumpet ut litt diesel da jeg kimet, og hadde det vært 190 bar hadde nok spruten stått greit ut av røret isteden :)

 

Er bare litt drøyt å kjøpe en pumpe til 10 laken og legge masse timer i jobben, og så starter brått ikke bilen for det bare var en liten annen feil.

 

Vil bare forsikre meg at det er pumpe. Kan det være mengdefordeleren da? Eller er det en annen feilkode?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det det er noen feil på pumpa di.

Skjekk dysene om det er noe feil,hadde som sagt samme problemet på min bil,men slette alle feilkodene,så fungerte bilen som bare det.selvsagt måtte jeg fjerne power boksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det det er noen feil på pumpa di.

Skjekk dysene om det er noe feil,hadde som sagt samme problemet på min bil,men slette alle feilkodene,så fungerte bilen som bare det.selvsagt måtte jeg fjerne power boksen.

 

Du tror ikke det?

 

Hmm, gjorde du meg skeptisk til at det er noe annet feil :) Men som Steinar skrev så skal det være 190 bars trykk da. Det er ganske sinnsykt trykk. Det kom ikke så mye diesel ut av ene dyserøret altså!!

 

Men kan jo sjekke imorgen igjen å ta ut dyse med rør koblet til å se om det kommer noe da.

 

Kommer det ikke diesel ut når jeg gjør det må det nesten være pumpen?

 

Hendelsesforløpet da dette skjedde var at sambo startet bilen, rygget litt og satte den i drive så døde den. Snakker om ca 6-8 sek fra start til den døde. Og den døde akkurat som hun slo av tenningen.

 

Hadde det vært pumpen hadde den kanskje fusket først? Men det forklarer ikke at jeg får feilkoden om pumpen.

 

Var i bilen istad og fjernet først KCR boksen, sjekket for feilkoder, fikk 01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

37-00 - Faulty

 

slettet den og prøvde å starte men ikke noe skjedde, sjekket for feilkoder så kom den igjen.

 

Er dysen bare å "vippe" ut forresten?

 

 

Hmmmm: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstede trodde det var pumpen på bilen min var gåen også,men de som leverte boksen hadde motor og gir garanti,dette må du skjekke om du har.

Diselpumper kan i tilfelle bli ødelagt ved disel boks trimming.

Kjedelige saker som ofte fører til mange lapper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstede trodde det var pumpen på bilen min var gåen også,men de som leverte boksen hadde motor og gir garanti,dette må du skjekke om du har.

Diselpumper kan i tilfelle bli ødelagt ved disel boks trimming.

Kjedelige saker som ofte fører til mange lapper.

 

Off ja.

 

Det som var at jeg kjpte bilen for 1 mnd siden så jeg vet ikke om det var forrge eier som bokset den. Men får gi han et signal og spørre om han har dette.

 

Får sjekke litt til på bilen i morgen igjen etter jeg har hørt med noen flere om denne pumpen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var pumpe ute, og ny pumpe bestilt, og håper dette dukker opp i slutten av uken.

 

Renser innsugene og blender likesågodt egr samtidig. Funderer på å slenge oljemapen innom en catch også, for det så ikke pent ut i inssuget.

 

Skriver om hvordan det gikk når ny pumpe er montert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da lever bilen igjen :)

 

Byttet pumpe og så var det liv igjen :)

 

Takkker så mye for hjelp fra invenit.no for rask levering :)

 

Var ikke såå mye jobb å bytte selv, og blir skremt av prisene jeg ble presentert da jeg hørte litt rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en rask DIY for hvordan bytte disse for å unngå problemene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.