Problemer med innfellbare sidespeil - Audi A6 (4B)

Anbefalte innlegg

På min -99 Audi A6 (4B) så har jeg elektrisk innfellbare sidespeil. Har nå fått et lite problem med speilet på høyresiden.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men saken er den at det ser ut til å ha "hoppet over ett hakk eller to". Slik at når jeg benytter funksjonen for innfelling, for så å kjøre de ut igjen, så går høyre speil "for langt". Det stopper i en posisjon som vinkler framover på bilen hvis dere skjønner hva jeg mener (og dermed ser jeg selvfølgelig ingenting i dette speilet, samtidig som det ser jo helt idiotisk ut å kjøre med : dum : ). Ved å holde igjen speilhuset litt etc. mens jeg feller speilene inn og ut, så klarer jeg å få det til å stå i nesten riktig posisjon (slik at jeg i allefall klare å justere glasset slik at jeg ser noenlunde slik som jeg skal i det). Men så snart jeg da feller speilene inn og kjører de ut igjen går det tilbake til den samme idiotiske plasseringen/vinklingen : bh :

Noen tips til hva dette kan skyldes, kan det være noe som er knekt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips å komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne igjen med håp om at noen skulle ha noen tips å komme med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel bare åpne det og se om det er et tannhjul eller noe inni som er knekt. Det er sikkert noe mekanisk inne i selve huset som er ødelagt.

For å ta av speilhuset skrur du ut underdelen først, så trykker du ut glasset fra baksiden tar av evt. varmekabel kontakter og så ser du resten av skruene du må skru ut for å få selve huset av. gjort på 5 min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har vært av med speilhuset opptil flere ganger. Men jeg klarer ikke å se noe som er "feil/defekt" der. Har felt speilene inn og ut mange mange ganger mens selve speilhuset har vært demontert for å se. Men klarer ikke å finne noen "feil/defekter" blant det lille man ser : klø :

Speilene feller seg inn som normalt, mekanikken går "fint" (ingen ulyder å høre eller noe annet å se) osv. Men når speilene felles ut igjen, så stopper høyre speil i feil posisjon, noe som er ganske irriterende : bh :

Kanskje det hadde vært en ide å demontere "resten av speilet" som er festet i døren også for å se der? Evnt. noen som har framgangsmåten for å gjøre dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel en stoppe funksjon der inne et eller annet sted. er nok den du kanskje må kikke på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok gjerne noe slikt der ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal aldri si aldri, men jeg tror det mest sannsynlig er en mekanisk feil og ikke elektrisk. Dette både på grunn av "symptomene" og måten det skjedde på (vind-/lufttrykk som la inn speilet ved bruk av ekstraspeil/caravanspeil).

Men uansett så kan nok denne tegningen komme godt med, kanskje både nå og ved en senere anledning. Så takk skal du ha Tom :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av dette, evt er det noen andre som vet?

Har samme feil.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg fant ikke ut av dette mens jeg hadde bilen (nå er den solgt).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne i håp om at noen har peiling.

A6 Allroad 03 modell.

Når speilene kjøres til innfellingsposisjon så går de begge dit de skal.

Når speilene kjøres til vanlig posisjon så går begge speilene utover igjen like raskt, mens det høyre stopper i korrekt posisjon så fortsetter det venstre helt til det står 45 grader fremover.

Hvorfor stopper ikke det venstre speilet i korrekt posisjon men fortsetter en god del for langt?

Aner ikke hvorfor/når dette har oppstått, tidligere eier har kjørt med tape rundt speil og holder, og ikke benyttet innfelling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde på min bil i vinter. Regnet med det var fordi jeg brukte innfellingsfunksjonen når det var frost ute sånn at et tannhjul e.l ble forskyvet ut av posisjon evt ødelagt. Fungerer normalt nå for tiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.