#1 Skrevet September 25, 2009 Hei, har tenkt og kjøpe en audi 2,3liter i morgen. det eg ikkje likte heilt var at den kuttet/stoppet ved gasspådrag eller rusing av motor, hva kan dette være? Også var det noe tikking fra en liten "boks" på toppen av der luftfilteret sitter, en liten rund "dings", hva kan dette være? Mvh Sindre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2009 Kan være mye rart egentlig. Eg hadde my problemer med bankesensorer på min 2,3 20V. Lambdasonde er jo også et kjent problem. Falsk luft, generelt tenningsystem deler. Og selvfølgelig LMM. Er bilen 89 mod eller nyere, kan du lese ut feilminne på den. Tikkelyden fra boksen du beskriver er en magnetventil til utlufting av bensingasser fra tanken. Den SKAL tikke litt av og til når motoren går. Begynner noen ganger å tikke veldig mye rett etter start om bilen har stått en stund med halv tank eller mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2009 Kan være mye rart egentlig. Eg hadde my problemer med bankesensorer på min 2,3 20V. Lambdasonde er jo også et kjent problem. Falsk luft, generelt tenningsystem deler. Og selvfølgelig LMM. Er bilen 89 mod eller nyere, kan du lese ut feilminne på den. Tikkelyden fra boksen du beskriver er en magnetventil til utlufting av bensingasser fra tanken. Den SKAL tikke litt av og til når motoren går. Begynner noen ganger å tikke veldig mye rett etter start om bilen har stått en stund med halv tank eller mindre. Han som skal selge bilen sier det er tenningen som ikkje er stilt 100%, men kan det være mer eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2009 Tenningen mener eg skal justere seg selv på de motorene. Så lenge alt er ship shape. Det kan være mange forskjellige grunner til at den lugger/fjusker: Dårlige plugger, motor får for lite bensin, falsk luft, lambdasonde, LMM, bankesensorer etc... Hadde eg vert deg, ville eg fått eieren til å fikse problemet, evt. finne ut konkret hva problemet er før du overtar bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2009 Tenningen mener eg skal justere seg selv på de motorene. Så lenge alt er ship shape. Det kan være mange forskjellige grunner til at den lugger/fjusker: Dårlige plugger, motor får for lite bensin, falsk luft, lambdasonde, LMM, bankesensorer etc... Hadde eg vert deg, ville eg fått eieren til å fikse problemet, evt. finne ut konkret hva problemet er før du overtar bilen. pluggene er skitet. fordeler er skiftet, coil er det ikkje. den fjusker ikkje, den bare stopper av og til når du trykker inn clutchen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2009 Tomgangsregulator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...