Hvilke dekk i 225/35-19?!  

18 stemmer

  1. 1. Hvilke dekk i 225/35-19?!

    • Dunlop SportMaxx (1690,-)
    • Toyo Proxes T1-R (1760,-)
    • Goodyear Eagle F1 Asymmetric (1670,-)
    • Vredestein Ultrac Sessanta (1590,-)


Anbefalte innlegg

Begrunn gjerne når dere stemmer. Kom gjerne med andre forslag også om dere mener jeg har glemt noen vesentlige alternativer!

 

Av erfaringer tidligere har jeg kun disse på sommerdekk:

Dunlop SportMaxx 225/40-18 som jeg var godt fornøyd med

Kenda (ettellerannet) 225/40-18 som er noe serriøst dritt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd alle øvrige der, dog noen i 18 og 19. Alle er igrunn meget gode valg, men valget hadde nok fallt på Eagle Asym dekkene, evt Dunlop... Ville vel helst vært tigjengelighet og service hos forhandler som hadde avgjort.

 

Vurdert Pirelli Pzero Nero? Kanon gode dekk det også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd alle øvrige der, dog noen i 18 og 19. Alle er igrunn meget gode valg, men valget hadde nok fallt på Eagle Asym dekkene, evt Dunlop... Ville vel helst vært tigjengelighet og service hos forhandler som hadde avgjort.

 

Vurdert Pirelli Pzero Nero? Kanon gode dekk det også;)

Vurdert Pirelli ja, men har satt grense på ca 1700,- pr stk for denne gang så det blir litt i overkant. 1000kr ekstra for 4 stk. Blir nok å handle fra dekkonline.com å legge på og avbalansere på jobb. Så forhandel osv vil vel forbli det samme.

 

Noen plusser og minuser fram og tilbake på SportMaxx og Eagle F1?

 

Møkk at det ikke finnes tester på dekk i noe som likner på disse dimensjonene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten tvil Good Year dekka, har disse nå i den dimensjonen og jeg har aldri hatt et dekk jeg er like fornøyd med untagen Michelin PS2 men dette koster jo fort 1000 lappen mer pr. stk. (Er vel like fornøyd med disse to)

Det passer iallefall veldig bra på min bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke egenskaper på Eagle F1 er det som er bedre enn på SportMaxx?

 

Hvordan er slitestyrke kontra feste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F1 er bløte, værtfall på pappas A6 2.7T. Men den er kanskje ganske tung foran?

 

Kjører selv Kumho og er veldig happy med dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F1 er bløte, værtfall på pappas A6 2.7T. Men den er kanskje ganske tung foran?

 

Kjører selv Kumho og er veldig happy med dem.

Jeg skal selv bruke de på 2,7 , dog S4.

 

Bløte i den forstand at de er for bløte og sklir eller i den forstand at de sitter godt? Slites de mer foran enn bak på din fars bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De slites fort, bilen er ikke senket eller noe slikt, og har kjørt med riktig lufttrykk. De slitets absolutt mest foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, det er jo ikke så gunstig. Hvor mange km regner han med å få på disse? Kommer han til å kjøpe samme dekk neste gang?

 

 

 

Enn dere som har erfaring med SportMaxx, hvordan slites disse? Det settet jeg hadde tidligere fulgte med bilen, så det er litt vanskelig å si hvordan det slites da hjulene sansynligvis hadde byttet plass, kanske flere ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringene mine med Toyo dekka er at de sitter som ei kule på veien, støyer lite, men slites litt vell fort.. :) Brukte opp 1 sett på 1 sesong uten noe særlig form for aktiv kjøring hele tiden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringene mine med Toyo dekka er at de sitter som ei kule på veien, støyer lite, men slites litt vell fort.. :) Brukte opp 1 sett på 1 sesong uten noe særlig form for aktiv kjøring hele tiden..

wow! mye mulig de utgår da. Hvor mange km kjørte du på denne sessongen (med de dekka)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det husker jeg desverre ikke, men var ikke uvanlig mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De slites fort, bilen er ikke senket eller noe slikt, og har kjørt med riktig lufttrykk. De slitets absolutt mest foran.

 

Jeg vet ikke hvor mye disse du refererer til har kjørt, men jeg har kjørt ca 8-10k siden jeg fikk de og de er nå 6mm mønster igjen av de opprinnelige 8mm nye. (sjekka faktisk her om dagen) Og selvfølgelig slites dekka framme mer en bak på en Quattro/fwd. Det er jo ikke akkurat noe nytt...

 

Grunnen til at de er myke er jo at det er en mye bedre gummiblanding som sitter mye bedre, støyer MYE minre og er 10 ganger mer behaglige å kjøre på en med dekk med hardere gummiblandinger som feks. de mer billige/midt i mellom dekka.

 

Kan da sammenligne med feks. falken fk 452 som jeg hadde før, som er et ok dekk i en ok prisklasse sammen med bla. kuhmo, avon, fulda, falken osv. Dette kommer jeg nok ikke til å kjøpe igjen, da bruker jeg heller noen hundrelapper ekstra på hvert dekk.

 

Generelt vil vel jeg anbefale å kjøpe et dekk av "kjent" merke som dunlop, michelin, GY, Pirelli osv... Så kan du jo avgjøre om støy er et viktig punkt?

Da er jo asymetriske dekk mye roligere mht støy en feks. v mønstra dekk. Dette var også mye av grunnen til at jeg valgte GY dekka. Det er dobbelt så lite støy som falken dekka.

 

hadde veldig problemer med skeiv slitasje på Falken dekka, men dette er helt borte med disse dekka. Om det er tilfeldig uten å ha gjort noe mer, det tviler jeg på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 235/40-18 Ultrac Sessanta på min bil... og de sitter vanvittig bra på vått føre. Syns de er toppers!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten tvil Goodyear Eagle F1 Asymmetric med Dunlop SportMaxx som nr.2.

 

Referansedekket mitt er nok fortsatt Michelin Pilot Sport 2, men Asymmetric dekket er utrolig nærme og til en langt lavere pris. Ble imponert over disse dekka både på vått og tørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis er slitetsyrken på eagle assymetric?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten tvil Goodyear Eagle F1 Asymmetric med Dunlop SportMaxx som nr.2.

 

Referansedekket mitt er nok fortsatt Michelin Pilot Sport 2, men Asymmetric dekket er utrolig nærme og til en langt lavere pris. Ble imponert over disse dekka både på vått og tørt.

 

Dette er akkurat samme erfaringene jeg fikk, sammenlignet med PS2 som jeg har hatt før.

 

Ang. slitestyrken Roar, så har jeg kjørt 8000+ km etter å ha lagt om, og det er 6 av 8mm igjen framme som slites mest. Så jeg vil si at så langt er slitestyrken bra etter mine erfaringer. Men selvfølgelig er det sikkert dekk av hardere gummi som slites saktere. Men komfort og grep får du ikke med et dekk som har lang slitestyrke.

 

Jeg er vel ikke akkurat den som bremser så mye før svingene heller så jeg vil si at jeg sliter dekk mer en en gjennomsnitts bilfører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.