Lufting av bremser på min 2.2 TQ S4 C4

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg må prøve meg å se om jeg får noe tips her. Jeg har byttet calliptere bak på min 1992 mod S4 2.2TQ, og oppdaget da at når jeg prøve å lufte de at det ikke kom en dråpe ut av bremserøra... i min frustrasjon tok jeg av calliptrene igjen fra røra og lot dette stå åpent... Ble stående over natta slik og når jeg sto opp igjen morgenen etter kommer jeg ut til to små dammer av bremsevæske under på hver side bak, og nivået i bremsevæsketanken er sunket ned til ca 1/2 (den var full natten før). Så det går jo væske i røra... Men ved nytt forsøk på å lufte de (på den gamle måten) så skjer det ikke noe. Pedalen er også like hard å pumpe på enten systemet er åpent eller lukket bak. Bremsene forran funker som bare det fremdeles.

Litt småfrustrert trenger jeg noen tips ;)

Tony

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lasteventilen som sitter da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo den er nok grodd fast godt... vil denne føre til disse problemene? i såfall ser jeg kanskje at jeg må bytte noen bremserør også, for vet ikke hvor lett det er å få skrudd de ut av denne ;) he he..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i manualen står det at du skal ta en 6mm bor å ligge imellom fjøren på lasteventilen, da skal den åpne seg så du får luftet bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av det? Har akkuratt samme problemet eg også!!!: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av det? Har akkuratt samme problemet eg også!!!: klø :

Byttet alle slanger og bremserør for sikkerhets skyld, samt lastventilen. Hva jeg gjorde var å bruke et manuellt bremselutnings system (flaske og slange med enveisventil på), så var det bare å pumpe pumpe pumpe pumpe pumpe.... og litt mer pumping. Så kom de til slutt. Men på forhånd fant jeg ut av at det kan være smart å ta av rørene noen steder å lufte litt på veien frem mot callipterene, så gikk det hele mye raskere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet alle slanger og bremserør for sikkerhets skyld, samt lastventilen.

Fått tak i ny lastventil til grei pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble vel ca 3000 kr på NBS, kom ikke utenom det. Har ikke sjekket opp prisene på http://www.autoroyal.no ennå da, kan være de har bedre pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.