Anbefalte innlegg

har bygd om bremsene fra trommel til skive på min golf 3 gtd. Men nå har jeg større bremsekraft på bakhjul enn forhjul. Vil anta dette kommer fra at jeg ikkje fikk løs lastkjenner ventilen på hverken donorbil eller min egen. Ser det er forskjelli delenr på di men lurer på om d er annen borring i di eller bare forskjelli grunninnstilling av ventilen som jør dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bygde om en 3er en gang slik som deg og jeg kjørte med den originale lasteventilen og bremsene ble akkurat som dine. Måtte kjøpe en som var til 3er med skivebremser bak og det blei knall. Så det er klart en forskjell der. Mulig at skivebrems ventilen gir mindre trykk til bak da klosser biter bedre en bremsesko

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde håpet at d gikk å justere ned trykket vis man kom på en bremstest benk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har lastkjenner ventil liggende?? prøvde å strupe maks på ventiln å d ble fremdeles for mye bremseffekt bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en pm til Gøran Krogh her på forumet. Er killer på Golf. Mulig han kan ha noe på lur av både deler og ideer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg har et par liggende i garasjen.. Kjøpte flere brukte på et høggeri før jeg skiftet et bremserør på passaten (-91 1.8). Men fikk løsna røret fra ventilen (Utrolig nok), så slapp å skru den av. Men er litt usikker på det er til skivebrems, da må vi evt sjekke delenr....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta å sjekke opp delenr når jeg kommer hjem t mosjøen. har delekatalogen på pcn hjemme.. Er jo nesten umuli å få løs disse ventilene.. tok liv av den jeg hadde på donorbiln å den som sto orginalt på min som er til trommelbrems har en av di tiligere eierne borret bort skruhodene uten å få d løst.. Spendt på om det kan bli endel bannskap å få av den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dele nr på lastkjenner for skivebrems er : 1HO 612 151 c for trommelbrems er d samme nr men uten c til slutt.. nå vet e ikkje om di e merka på nå godt vis da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.