#1 Skrevet September 26, 2009 Feilsøker litt på en A6 2.0 16V om dagen. Fant en "dings" liggende og slenge bak motoren. Det er en sensor, en "impulsgiver", som har en 3-polet kontakt som kobles til på ene siden av motoren, ca. 30 cm ledning og så en plastkloss med en rund hylse og et hull i midten. Tror det har noe med noe tenningsgreier å gjøre. Denne skal ihvertfall garantert ikke ligge og slenge sånn. Deles finnes bare på 16V-motor (6A/ACE), så det blir f.eks. i Audi 80 Competition. Kan noen se etter hvor denne greia er tilkoblet? Den ser slik ut: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 26, 2009 Det ser jo ut som en typisk bankesensor, sikker på det ikke er dette? Bank på den og se om du får noe svar Spesiell fasong for å være en induktiv giver til turtall i så fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2009 Ja, det var bankesensor jeg trodde også, men det er faktisk ikke noen bankesensor. Den står i delekatalogen som "impulsgiver" og er avbildet sammen med tenningssystemet. Dessuten har jeg sett bankesensor før, denne er mindre og er bare av plastikk, ikke hverken like tykk, høy eller delvis med noe metall sånn som bankesensorene.. Den har også noen "haker" på baksiden, sånn som det er på tegningen over her.. Skjønner ikkeno.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2009 Fant ut av det på et tysk forum. Pluggkabelen til sylinder 4 skal gå gjennom denne, uvisst hvilken funksjon den har, men sånn er det ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2009 Det høres logisk ut, en høyspenntpuls kan gå gjennom en sånn giver, det kan forklare den spesielle fasongen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2009 Ja, det høres forsåvidt logisk ut, men jeg har aldri sett noe slikt original på noen annen VAG-motor. Ser ut som den kun finnes på motorkode 6A og ACE i Audi, altså 2.0 16V med KE-Motronic innsprøytning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 27, 2009 Satt ikke noe slik på min Competition med ACE motor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2009 Har sett en slik sensor på ABF motor i 80Q, var tilkoblet pluggledning til syl. 4 som du sier :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...