#1 Skrevet September 26, 2009 Pusler litt med hiddensprut på 10vT'en min, og det har i perioder fungert riktig så fint. Imidlertid vært litt kluss i det siste, så har kjørt lite og veldig rolig. Nå har ting begynt å komme i orden igjen, så prøvde å gasse på litt i dag. NULL TURBOTRYKK!! Går rett og slett helt elendig... Har vært litt skeptisk til slangene til og fra IC, så byttet disse i dag, og nå er det garantert tett. Har ikke trykktestet IC, men den er helt tørr og ren utvendig. Hadde den vært lekk så hadde det jo garantert vært noe olje utenpå den. Har også vurdert feil med wastegate, men utblåset fra den er i friluft for øyeblikket, så jeg burde vel hørt det rimelig godt om den sto åpen? Er rett og slett litt tom for idéer akkurat nå, så alle tips blir mottatt med stor takk! Legger ved graf og logg fra en liten kjøretur nå nettopp, i håp om at noen kanskje kan få noe utav det... (Som man ser av grafen, peaket "ladetrykket" på 95 kPa(A), altså -7 kPa relativt trykk... ) LOGG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2009 Ingen som har noen gode forslag..? Dårlige forslag da?? Hva som helst?!? *desperat* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2009 vis det ikke går i wg så er det vel bare 2 andre ting det kan være, lekasje eller så er akslingen knekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2009 Dessverre alt for lite hidden til å si noe som helst Du må dra motoren til rødmerkingen, 3000rpm er alt for lite... Vi aner heller ikke hvilken turbo du har, trolig en eldgammel K26 ? Vi vet heller ikke hvilket gir du har i loggen ovenfor. Hvis jeg skulle tippe utifra loggehiddenene, ville jeg ha sagt at dette er hidden fra en sugemotor ! Generelt så vil man alltid få litt turbotrykk på en turbomotor uansett hva som er galt, men mindre du har noe skikkelig galt. Er du sikker på at målehiddenene er korrekte ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2009 (endret) vis det ikke går i wg så er det vel bare 2 andre ting det kan være, lekasje eller så er akslingen knekt? Kompressorhjulet snurrer på tomgang, så akslingen er hel. Lekkasje er også utelukket etter at alle slangene er byttet, og som Cato antyder så burde det vel vært LITT målbart trykk uansett. Dessverre alt for lite hidden til å si noe som helst Du må dra motoren til rødmerkingen, 3000rpm er alt for lite... Vi aner heller ikke hvilken turbo du har, trolig en eldgammel K26 ? Vi vet heller ikke hvilket gir du har i loggen ovenfor. Hvis jeg skulle tippe utifra loggehiddenene, ville jeg ha sagt at dette er hidden fra en sugemotor ! Generelt så vil man alltid få litt turbotrykk på en turbomotor uansett hva som er galt, men mindre du har noe skikkelig galt. Er du sikker på at målehiddenene er korrekte ? Loggen er fra en kjøretur fra Bekkajordet til Falkensten, ergo en del forskjellige gir. Å dra den helt ut var ikke veldig fristende med tanke på at noe åpenbart er veldig galt. Turbo er en halvgammel K24 for anledningen. Målingene ser nøyaktig ut som fra en sugemotor ja - får ikke NOE trykk. Og ja, jeg er sikker på at målehiddenene er korrekte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2009 altso lufta kan jo ikke forsvinne, enten har du lekasje, eller så lader ikke turboen. vis turboen ikke lader er det pga at eksosen går utenom, eller at akslingen er knekt og ikke komprimerer luft. den kan jo rotera pga vacum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2009 altso lufta kan jo ikke forsvinne, enten har du lekasje, eller så lader ikke turboen. vis turboen ikke lader er det pga at eksosen går utenom, eller at akslingen er knekt og ikke komprimerer luft. den kan jo rotera pga vacum. Der sier du noe! Kan jo hende det bare er vakuumet i innsuget som får den til å rotere ja, det tenkte jeg ikke på. Helt rett som du sier at lufta kan jo ikke bare forsvinne, så konklusjonen min var vel at noe hindret eksossiden i å rotere - enten mangel på eksos pga mulig defekt wg, eller lagre som holdt igjen. Men da får dette bare være som det er til fredag, så blir det uansett turbobytte da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2009 Hvis det er en K24, så skal den lade meget fort. Forsøk å holde igjen kompressoren på turboen mens bilen går på tomgang. Det skal ikke være enkelt å holde den igjen. Noe er alvorlig galt, så det burde være lett å finne feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2009 Hvis det er en K24, så skal den lade meget fort.Forsøk å holde igjen kompressoren på turboen mens bilen går på tomgang. Det skal ikke være enkelt å holde den igjen. Noe er alvorlig galt, så det burde være lett å finne feilen. Det har jeg prøvd, og jeg holdt lett igjen kompressorhjulet på tomgang. Da er nok feilkilden funnet Og jeg vet at den skal lade før 3000 ja, har jo kjørt med skikkelig trykk på både denne K24'en og K26'en jeg hadde før. K24 kommer for fult fra 2400 og K26 fra rett over 3000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...