Klunking frem ved høyre hjul

Anbefalte innlegg

Nå har jeg byttet begge nedre armene på en A6 (klunka noe styggt)

Men ikk FAN om det forsvant, sjekka resten av stagene men ingen virker slitt.

Hva kan være galt da??? gir snart opp audi, fans problem bil nr 1: mad :: bh :: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indre eller ytre drivledd?

Var indre hos meg, så måtte ut meg hele akselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klunker det av drivledd?? hmmm den har jeg ikke hørt før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være fjærbenslageret, eller hva det nå heter igjen, som klunker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klunka i a4 til søsteren og. over humper å sånt. De kjørte ganske lenge og gikk rett gjennom eu kontrollen men 14 dager etter var nok indre drivleddet gått ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Thomas Christiansen her på forumet,han selger komplette lenkearmsett til 2700,- med frakt (12 deler+ bolter) forsterket utgave.Har kjøpt og montert på min 99 Audi a6.Ser det som lite vits i å begynne å skifte en og en lenkearm etter hvert som dei går,bedre å nullstille hele greia! på min var det slark i øvre lenkearm som klunka. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=93525

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

supert.. skal sjekke med han, men det koster jo en formue sikkert å få dette gjort?

Og igjen om det klunker av ett indre drivledd så er vel ikke det noen vits mo jeg skjønner det rett :)

Men takker for innspill :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka at innfestingene i karosseriet er som de skal?

Jeg bytta alt i min forstilling for en stund siden, men har fremdeles en klukkelyd, og hos meg er det ene innfestinga til ene staget som har hull som ikke er helt runde. Så jeg må ut igjen med ene staget og sveise inn nye monteringsbraketter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en jeg kjenner til å gjør det,han brukte rundt 10 timer,skiftet bremseskiver og mansjetter i samme slengen,gjorde det for 3000,-. Det var noen gjenstridige bolter oppe som måtte skjæres av og noen som var spor i ,så det gikk litt tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får frysninger bare tanken ved å spørre møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde klunking og det var indre drivledd......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er man litt drillet så er det lett å skifte alle de stagene. Ca 2,5 time brukte jeg sist.

Anbefaler å kjøpe et sett hvor alle boltene er med nye, for de to lange boltene som fester de øvre stagene ytterst mot hjulet må voldtas for å få ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. ja bytta høyre "wishbone" staget, det måtte voldtas for å få både ut å inn, skjønner ikke vitsen med at verksted skal banke på plass nye stag med jernhammer, da går jo lagrenene til h...ete igjen da så er vi like langt.

hmmm kansje de har rassert staget mitt :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være styrestag, men det er mest sansynlig kyllingbenene

og btw: Gjør det du kan selv, blir som regel best da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok, de skulle se over bilen, å bytte uten konstnader :D

Det kaller jeg service, men må nok sies at har hatt den inne 3 ganger nå uten resultat, så er på tide :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok, de skulle se over bilen, å bytte uten konstnader :D

Det kaller jeg service, men må nok sies at har hatt den inne 3 ganger nå uten resultat, så er på tide :D

hehe;) ja, da er det jo bare å kline til.. hehe

Lykke til da:) Du får si ifra hva du/verkstedet fant ut da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.