#1 Skrevet September 27, 2009 Legger ut et innlegg for en kompis. Heisann!. Jeg har en kompis av meg så akkurat har kjøpt seg en Audi 100 2.5 tdi 92mod. og han lurer på noe her. Bilen drar litt for dårlig på turtall mellom 500 - 2800rpm. men når han kommer seg over 2800 så drar den helt normalt igjen. har byttet turboslanger, dieselpumpe og slanger, gass spjeldsensoren og ganske så mange deler for å prøve å bli kvitt dette men uten lykke. først var bilen helt død i alle turtall så den var såvidt kjørbar men så ble det og byttet hjerne og da kom dette problemet fram så det ble litt bedre. noen som har vært borti dette før ? For på verkstedet hadde di ikke peiling. Håper på svar Mvh Stian:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2009 Sjekk første link i denne tråden. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112562 Be ham om å lage beskrivelse iht den - det øker muligheten for hjelp her. Gå i gang med lista som beskrevet, hvis han gjør alle punkter så finner han garantert feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2009 Han hevdet at han hadde lest igjennom den lista. Men kan jo være en kombinasjon av flere ting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2009 Han hevdet at han hadde lest igjennom den lista... Men bedre beskrivelse kunne han ikke komme med Da får han heller ikke bedre svar enn at vi kan gjette på ditt og datt. Har flere mulige teorier i hodet, men må da vite litt mer.......Det er uaktuelt å skrive en sides avhandling om alle muligheter hvis ikke eier kan komme med mer detaljer iht lista. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2009 Fikk en liste hos vedkommende som han ba meg poste her. 1. Biltype, kmstand, årsmodell, effekt og girkassetype (aut, man 5/6), gjerne motorkode - Audi 100 2.5 TDI 1992 115hk 5t.manuell. 2. hvilke symptomer merker man på problemene (effekt, lyd, røyk, startvillighet, forbruk, påvirkning på vann eller olje) Bilen går fra tomgang og opp til 2800rpm. Ingen unormale lyder røyk forbruk på diesel vann olje osv. og den er lettstartet som bare det. 3. ved hvilke turtall er symptomene 500-2800 4. hvor lenge siden er det symptomene oppstod de oppstod for 3 mnd siden 5. oppstod symptomene plutselig eller gradvis Kom Plutselig etter hjernebytte 6. er symptomene konstante eller kommer de og går de er konstante 7. er det forskjell på kald og varm motor den er helt lik uansett tempratur ute eller på motor 8. er det forskjell på om man gir mye eller lite gass det er det samme uansett hvilken pådrag jeg har, den yter like 'dårlig' uansett. 9. om symptomene oppstod i forbindelse med noen ytre påvirkning nei, 10. om symptomene oppstod i forbindelse med reparasjon/vedlikehold, i såfall hvaslags jobb De kom etter hjernebytte på bilen. ( før reprasjonen var det hele tiden men etter hjernebytte så ble det kun i angitte turtall) 11. om det nylig er foretatt reparasjoner eller vedlikehold som kan utelukke noen feil, feks at innsug med topplokk er renset for sot. Nei. 12. hvor lenge siden skifte av registerrem og kontroll av strammhet og innstilling ca 15000 på regreim skifte og 5000 siden kontroll 13. hvor lenge siden skifte av dieselpumperem og kontroll av strammhet og innstilling det er skiftet for 3000siden. 14. hvor ofte olje/oljefilter, dieselfilter og luftfilter vanligvis er skiftet det er jeg usikker på siden jeg ikke har hatt bilen så lenge. 15. hvor lenge siden siste skift av olje/oljefilter, dieselfilter og luftfilter det er skiftet ganske nylig.. en mnd men husker ikke km.tall 16. hva som tidligere har vært av problemer og hva som er gjort da Neste spm 17. om motor tidligere har vært utsatt for havari Bilen fikk totalhavari for et år siden eller to, så motoren ble byttet og overhalt. 18. om den er chippet eller modifisert på annen måte feks med oljefilter med olje ikke noe 'trimming \ modifisering) 19. om det er benyttet dyserens i det siste nei ikke så jeg vet om iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2009 Har han funnet ut av feilen? Eller er det behov for spekulasjoner her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...