Anbefalte innlegg

Har en 4-trinns kasse fra en golf 2 liggendes som jeg tenkte og forsøke og få sveist sperre på.

Den skal brukes til bilcross, så her er det kjapt og gæli som gjelder:p

Hvordan går en fram her?

Hvordan er det forresten og bruke 4-trinns vs 5-trinns til bilcross? står org. 5-trinns gti kasse i bilen nå, men jeg sliter med grepet på banen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å prøve det, men det kommer til å bryte noe sinnsykt i svinger, og slite dekk fortere enn fy...

Du skulle hatt gammle kassa mi du, 5-trinns kasse med montert Peloquin LSD sperre, 80%.

Du må åpne kassa for og få tatt ut diffen hvis du skal sveise den, er en del mekk og triks om du

ikke har åpnet ei 020 kasse før (020-betegnelse på kasse)

Men har man gjort det før er det ikke noe hokus pokus.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt bilcross golf med sveist sperre tidligere.... Det fungerer utmerket å kjøre med, men det er veldig hardt for drivakslene på asfalten. Kjørt litt med slicks, men da røyk drivaksel nesten med en gang man kjørte litt hardt. Gikk deretter over til noen andre fordekk med litt mindre grep, og da holdt det!

4-trinns kasse er godt nok i massevis dersom banen ikke er veldig lang (høy hastighet). Stort sett 2. og 3. gir som ble brukt i bilen jeg kjørte. Det er jo ikke vits i å drasse på ekstra masse (tror 5-trinns kassa er tungre å dra rundt).

Triks: Det er noen som bare kapper hull i girkassehuset for å sveise sperra, og monterer på et hjemmelaga lokk etterpå. På denne måten så slipper du å demontere girkassa fra bilen, og selvfølgelig å demontere girkassa også. Det er viktig å få skikkelig sveiser på diffen, -ellers ryker den i /ved sveisene ganske raskt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke planer om og åpne kassa, dette er til bilcross, så jeg var ute og skjærte et lite hull i den i stad, skal få sveist det i morra tenker jeg;)

Men kassa kommer nok ikke på før til våren, skal kjøre litt på et arrangement nå snart, på en parkeringsplass, og tror det vil funke dårlig med sveisa sperre der, spesielt siden jeg kjører på slicks....

Takk for svar;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.