Snodig styrefølelse S6 C4

Anbefalte innlegg

Har lest litt på benzworld, der virket det som det var et gjennomgående problem,med skifte av demperen hver 50' km, med lignede symptomer som vi har på bilene våre.

 

Tok løs styringsdemperen på bilen min, denne var helt ferdig...ingen motstand.

Til dere som event måtte ha en urs4/s6, vær klar over at der er en demper fra en sør amerikansk vw modell ved navn "gol" som går rett på. Denne er både kraftigere og koster 405,- med klubbrabatt kontra 1388,- for "orginal" demperen.

Delenr. 305 425 021 2. Men det delenr finnes ikke iflg en viss møller bil forhandler her i nord, men har dere en like en behjelpelig lokal forhandler som jeg, les Alta Motor, vil de finne den.

 

Men litt usikker på om modellene under s4/s6 ble levert med styringsdemper..dette grunnet bredere dekk org. På etka får jeg opp både biler med og uten styringsdemper, dette gjelder da s4/s6.

 

mvh

 

248 for denne styringsdemperen på nbd.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, denne var sprukket på min. Regner med at det er en rimelig stor jobb å bytte. Er det noen mulighet for å "reppe" dette?

 

Gummibelger finnes i utførelse som er beregnet til å trekke over styrekule osv for å slippe å demontere alt. gjorde slik på tannstanga på min gamle mazda. Gummibelgen kosta da ca 300,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har bilde av styredemperen montert? Det skal jo egentlig ikke være det på audi 100, men lurer på om det er mulig å ettermontere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, denne var sprukket på min. Regner med at det er en rimelig stor jobb å bytte. Er det noen mulighet for å "reppe" dette?

Jeg lappet bare min med kontaktlim og en gummilapp, men kjøpte belg og fett for rundt 500,-. Den er 'tett' ennå, men neste gang løsner jeg tannstanga i den ene enden og sniker på den nye. Det trangeste er hydraulikkrørene inn på stanga, men en v8 er litt kortere enn femmern, så mulig det går enklere. Sikkert ikke.. :P

Ulyd kommer i hvertfall hvis tannstanga får forurensninger eller går tørr, så smør i hvertfall opp med spesialfettet for dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulyd kommer i hvertfall hvis tannstanga får forurensninger eller går tørr, så smør i hvertfall opp med spesialfettet for dette!

 

Hvor smører man tannstanga? Nippel? Hvilket fett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta styredemper på S4'n i dag, å SA*AN å trangt da!!! desverre ikke fått prøvekjørt etterpå da fordelerne ble dømt til døden samtidig.. makan til herja fordelere har jeg ALDRI sett maken til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor smører man tannstanga? Nippel? Hvilket fett?

 

Du må jekke av gummibelgen for å komme til inni, skal vel holde å gjøre det fra passasjersiden hvor belgåpningen er størst. Står et nummer i AKTE, husker ikke i farta, men tror det er kjekt å bruke det Audi synes er best..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en klonk lyd som kommer når jeg svinger litt, spesielt over noen humper/ujevn vei. Kan ikke kjenne slarke i noen foringer,styreledd etc. Prøvde å bytte drivknute uten hell også.

Dette er en 92 Audi V8.

 

Fant denne tråden fra noen år tilbake. Ser at dette kan være sammenfallende med problemer i styringen som trådstarter beskriver. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=26533&page=2

 

Jeg må ta en titt for å se om noe av dette er løst på bilen min. Er helt forferdelig å kjøre med for tiden: bh :, spesielt i litt høye hastigheter. Bilen vingler frem og tilbake som en nervøs bikkje på tur. Må hele tiden jobbe for å få bilen til å gå rett frem. Gir jeg på, eller bremser i en sving må jeg jobbe skikkelig med rattet. Føles som noe mangler i forstillingen, eller at noe er løst. Har også denne klakke lyden noen ganger når jeg vrir på rattet. Bærebruer er nettopp byttet, så det skal ikke være det i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne tråden fra noen år tilbake. Ser at dette kan være sammenfallende med problemer i styringen som trådstarter beskriver. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=26533&page=2

 

Jeg må ta en titt for å se om noe av dette er løst på bilen min. Er helt forferdelig å kjøre med for tiden: bh :, spesielt i litt høye hastigheter. Bilen vingler frem og tilbake som en nervøs bikkje på tur. Må hele tiden jobbe for å få bilen til å gå rett frem. Gir jeg på, eller bremser i en sving må jeg jobbe skikkelig med rattet. Føles som noe mangler i forstillingen, eller at noe er løst. Har også denne klakke lyden noen ganger når jeg vrir på rattet. Bærebruer er nettopp byttet, så det skal ikke være det i alle fall.

 

Har du prøvd å byttet dekk Ole Kristian ?

Tror kanskje 16" piggfrie vinterhjul kan være årsaken til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å byttet dekk Ole Kristian ?

Tror kanskje 16" piggfrie vinterhjul kan være årsaken til dette.

 

Hei Stian, nei ikke byttet dekk ennå. Avventer til oppussing av bad er ferdig for å se hvor mye jeg har å rutte med(!) Kan jo være dette som er årsaken til noe av styrefølelsen, men kan ikke forklare klakke lyden når man svinger. Tipper dette har noe med enten festet til tannstang som er sprukket slik det er beskrevet i tråden jeg linket til, eller at festet til bærebrua er løs. Må få hue ned i motorrommet snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Stian, nei ikke byttet dekk ennå. Avventer til oppussing av bad er ferdig for å se hvor mye jeg har å rutte med(!) Kan jo være dette som er årsaken til noe av styrefølelsen, men kan ikke forklare klakke lyden når man svinger. Tipper dette har noe med enten festet til tannstang som er sprukket slik det er beskrevet i tråden jeg linket til, eller at festet til bærebrua er løs. Må få hue ned i motorrommet snart.

 

Hehe... ja det er sant.

 

Har prøvd en del C4er, Og alle har hatt den klunket når man ratter fra fult utslag ene veien til den andre.

Kan det være fjæren som glipper på fjærskålen ?

 

Du får låne deg noen felger så skal du se den roer seg på veien :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... ja det er sant.

 

Har prøvd en del C4er, Og alle har hatt den klunket når man ratter fra fult utslag ene veien til den andre.

Kan det være fjæren som glipper på fjærskålen ?

 

Du får låne deg noen felger så skal du se den roer seg på veien :-)

 

Ja, blir nok dekk og felg snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... ja det er sant.

 

Har prøvd en del C4er, Og alle har hatt den klunket når man ratter fra fult utslag ene veien til den andre.

Kan det være fjæren som glipper på fjærskålen ?

 

Du får låne deg noen felger så skal du se den roer seg på veien :-)

 

Det er rart du sier at alle C4 du har prøvd har hatt klunk når man ratter fra fullt utslag ene veien til den andre, fordi alle C4 jeg har prøvd har ikke hatt det, bortsett fra den jeg har nå! Lurer veldig på hva det er for noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.