OMG! Har jeg drept airbagen?

Anbefalte innlegg

Nå har det seg altså slik at jeg har tatt ut setene forran for å få støvsugd og vasket skikkelig i bilen.

Jeg løsnet altså skruene som setet var festet med, tok av minuspolen på batteriet og koplet fra 3 ledninger i hvert sete. Jeg gikk ut fra at dette var til varme i setet. Problemet var bare at jeg ble nødt til å flytte bilen litt mens jeg hadde passasjersetet ute, satt batteriet på igjen og flyttet bilen. Men det som har skjedd er at airbaglampen i dashbordet lyser, og det gjør den enda! : bh :

Jeg kjørte litt etter at jeg hadde satt alt sammen igjen fordi jeg tenkte den bare måtte nullstille seg, men det hjalp ikke!

Er den ødelagt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende at du har fått brudd på ledningen under setet.. Standard feil på passat 3b.. regner med det er den det gjelder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, stemmer det, det er den. Men brudd? Er det big deal og fikse det eller : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må inn med vagcom og slette feilkodene, etter det er det er alt som det skal igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve det da. Pleier de å ta noe for det på verksteder..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør de helt sikkert: rolleyes

prøv å la bilen stå uten batteri i natt. Skader jo ikke å prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få en privat person med vagcom til og slette det bare. da er det gratis:) og du kan la bilen stå et par år uten strøm og når det ikke fungerer kan du slette feilen med vagcom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver å la bilen stå uten strøm i natt også får jeg heller finne ut om det er noen som har vagcom i nærheten her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samma problem hadde jeg på min a3, men jeg fikk ingen feilkoder når jeg bare hadde på teninga, jeg måtte la bilen så og gå men jeg feilsøkte og sletta feilen og den ble borte med en gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk fisket det! Snakket med de på den lokale vw-sjappa her i byen og de gjorde det gratis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid når man rører noe airbag kontakter og slikt må dette nullstilles med vagcom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.