#1 Skrevet September 27, 2009 (endret) Hei Har en 96/97 a6 med den berømte 2.5 r5 TDI motoren som har en lekk oljesensor. Skal bestille ny nå tenkte jeg, men trenger hjelp til å identifisere hvilken det er. Den sitter foran på blokka, venstre side og har en en-polt kontakt. Legger ved bilder. Er det noen som kan fortelle meg hvilken sensor det er, slik at jeg får bestilt riktig del? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2009 den berømte 2.5 r5 TDI motoren Hva tenker du at den er berømt for? Du trenger en oljetrykksgiver, oljetrykkskontakt, oljetrykssensor osv. Pass på at på enkelte biler sitter det to rett over hverandre i blokka med 5cm avstand mens på andre er det kun en. Sjekk fargen på plasten på din, slik at du får den rette. Du har trolig hvit, alternativt brun. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2009 Berømt som i at det står mye om den her på forumet Mye takket være deg - akkurat mannen jeg håpet skulle se tråden! Men jeg ble ikke heeelt klok på svaret ditt - er ikke noe galt med sensoren annet enn at den lekker - så jeg trenger ikke bytte mer enn den ene vel. Det sitter en sensor 5 cm lenger opp ja, men det er kun den nederste som lekker. Bilen har dratt avgårde med eieren sin nå, så får ikke sjekket fargen du snakker om akkurat nå, men får se etter imorgen igjen. Lurer på om det kan være denne jeg trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2009 er vel nr 3 på bildet der, oljetrykksbryter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2009 Nei, det er ingen av dem. Du har søkt opp en bensinmotor..........og det er ikke sikkert at den har hvit eller brun. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2009 Det høres rart ut. Skal ikke si at jeg er noen ekspert på ETKA, men det står at denne bildesiden (919-66) er til 5sylinder dieselmotor. Men det beste er vel kansje å ta en tur innom møller og høre, evt så er det vel bare å skru den ut og lete etter delenr på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2009 Beklager, min feil. Ser at det er riktig søkt frem i ETKA. Dette bildet var en dårlig gjengivelse av det reelle utseendet, med toppdekselet, innfesting til regremstrammer, etc......... Og det var mange forgreninger og mange sensorer som ikke sitter der samtidig på mange biler. Johan har rett, Nr 3 er den grå trykkbryteren, nr 068 919 081A. Men sjekk fargen på den som sitter på motoren, for å være sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2009 Jeg plukket den ut, og sjekket delenr for å være helt sikker jeg, og det stemte med det dere sier over her Stemte også at den var hvit under alt oljesølet. Takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...