#1 Skrevet September 28, 2009 (endret) Heisann. Kjørte av fergen isted, og merket at motoren var helt rar. Ristet når jeg ga gass, og hørtes ut som en snekke. Lyden er normal, og ristingen går bort når jeg bremser på gir. Det varte bare 2-3km, så ble det normalt. Kjørte 10 mil etter dette, og når jeg kom nesten hjem igjen så begynte det. Kjørte 1 mil, uten at det ga seg. En sylinder som ikke tender eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2009 Vist det har noe med saken og gjøre hvordan bilen ble brukt før det skjedde, så var det regnvær ute og jeg skulle rekke fergen, så kjørte deretter....... Skal ut og prøve å koble fra ledningene til dysene og se om det forandrer motorgangen noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2009 Den fremste sylinder tender antageligvis ikke. De andre dør ut når jeg kobler av koblingen på dysa, men er ikke forskjell når jeg kobler ut den fremste. Noen tips? Er vell coilen som er problemet ja, men hva handler jeg nå? og hvor... MEN; den gikk normalt de første 100 meterene jeg kjørte nå, før sylinderen slåknet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2009 Ala samme ulla som meg, bytta til 034 coiler, og bilen har gått med sine fulle 5 etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2009 http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=450 http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=466 Ett av desse settene? Noen ting jeg kan sjekke idag da? Siste dagen min hjemme på noen uker, og har tusen ærend som jeg trenger bil til. A4en starter heller ikke, og gamla sin bil er opptatt til firetiden, når butikker begynner å stenge. Eventuelt: er dette farlig og kjøre noen mil med, så jeg får gjort det jeg skal idag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2009 kjøpte denne: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=466 Om det er farlig kan jeg ikke svare på, men jeg har kjørt som du i ca en måned, ene øyeblikket virket den og i det andre øyeblikket virket den ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2009 Oki. Takker for svar =) Best og handle via Paul Guillen, eller direkte fra 034? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2009 Kommer jeg til alle ledninger uten å ta vekk annet enn stabstaget? To strømper ut fra topplokket, ut til 6 koblinger og videre inn på to tendingsmoduler, stemmer dette? Kobler til ny coilpack fra 034 der hvor de originale tendingsmodulene er kobla? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2009 Handle fra Paul, det er best med tanke på garanti og lettere å rydde opp, HVIS det skjer noe.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 28, 2009 Oki. Får bestille coil + coilbrakett hos paul da =) Eller anbefalest det å feste en annen plass enn stabstaget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 28, 2009 kan ta bilde av mitt opplegg, laget fester selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 28, 2009 Aller først, trekk opp coilrekka og bruk trykkluft for å se etter og evnt fjerne fukt.. Ofte et problem på 20vT med fukt nedi ved pluggene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 28, 2009 Blåse mot pluggen for å se etter fukt? Kan jo være noe slikt siden den fungerte igjen litt.. Skal også sjekke pluggen det gjelder.. Skal de trekkes med moment? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 28, 2009 Pluggene skal trekkes til med 30 Nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 28, 2009 takker =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 28, 2009 Dette høres ut som klassisk gåen pos (Power output stage / tenningsmodul). Jeg byttet like gjerne til 034 high output kit på S4'en, og angret ikke et sekund på det i etterkant. Da slipper du problemet med pos'ene også. Og det er kjempeenkelt å koble opp. Følger med bruksanvisning i kit'et, og alt er ferdig med stikker, så du slipper å klippe ledninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 28, 2009 034 coilene er å anbefale ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 28, 2009 Har POS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 29, 2009 Ja, synest 034 coilene ser ut som ett bedre system. Har sendt forespørsel til Paul =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 29, 2009 Slik henger mine hvis det er av interesse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 29, 2009 Får en på topplokket med så mange kabler da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 30, 2009 Jeg fikk overslag, men hvis du studerer så kan du ta vinkelslipern å "file" av ca 0,5cm i bakkant av topplokket, slik at kablene ikke kommer i klem, det er ingen problem, syns bare det er mer praktisk å ha det slik som nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg fikk overslag, men hvis du studerer så kan du ta vinkelslipern å "file" av ca 0,5cm i bakkant av topplokket, slik at kablene ikke kommer i klem, det er ingen problem, syns bare det er mer praktisk å ha det slik som nå. Er motoren i rs2 annerledes enn aan i utformingen på ventildekselet? Jeg fjerna nemlig bare den original-gummi'n som satt i coil-dekselet fra før, og fikk det fint på uten at noe kom i klem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 2, 2009 Start med å gjøre som Ola sier, dvs få vekk all fukt, og sjekk at pluggene sitter med skikkelig moment (de har en tendens til å løsne). 034 er et bedre tenningssystem, men jeg synes det ser messy ut i et motorrom som man prøver å holde originalt, ikke bare med tanke på at det er en RS2, men også med hensyn til våre venner i Biltilsyn, osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 2, 2009 Søren at jeg ikke har bilde av hvordan jeg festet på S4'en. Det så mindre messy ut enn det originale. Fikk jo på coildekselet igjen også, så tror ikke BT hadde reagert veldig på det. Og man får jo ingen effektøkning med bare å bytte coiler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...